El Ple aprova les conclusions de la Comissió Informativa Especial per transparentar la política de Recursos Humans en els processos de selecció i provisió de llocs de treball
La comissió, formada per representants dels diferents grups municipals, es va crear arran d’informacions periodístiques i d’un informe de l’Oficina Antifrau que, davant la denúncia d’una extreballadora, posaven en entredit la legalitat de 4 nomenaments fets per l’Ajuntament. Des de gener, la comissió ha celebrat 8 reunions i ha facilitat als grups tota la informació sobre les contractacions.
L’origen de les actuacions de la comissió especial és la denúncia davant l’Oficina Antifrau de Catalunya presentada fa dos anys per una persona extreballadora de l’Ajuntament en relació a suposades irregularitats, per una banda, pel nomenament interí per programes de tres persones pel projecte d’elaboració d’un Atlas urbanístic; i per una altra banda, pel nomenament d’un funcionari de carrera de l’Ajuntament com a director de Recursos Humans i Organització mitjançant adscripció provisional.
Amb la voluntat de màxima transparència, l’Ajuntament va demanar a la Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local de la Diputació de Barcelona que es pronunciés sobre els nomenaments. Després de valorar tota la documentació presentada i no trobar cap irregularitat, la Diputació va proposar l'arxiu de l'expedient d’informació reservada d’anàlisi i valoració de les actuacions que s'havia tramitat.
Les actuacions de la comissió especial
El Ple va crear la comissió especial el 21 de desembre de 2023 i l’11 de gener de 2024 va aprovar el nomenament dels seus membres, un representant i un suplent de cada grup municipal, amb l’objectiu de transparentar la política de recursos humans en els processos de selecció i provisió de llocs de treball, tot analitzant i informant detalladament dels expedients administratius. L’òrgan, que ha estat presidit pel primer tinent d’alcalde, Miquel Àngel Vadell, ha celebrat reunions durant nou mesos, el termini màxim acordat per emetre les seves conclusions.
Les conclusions de la comissió són les següents:
1. Aquest Ajuntament ha facilitat tota la documentació demanada vinculada als expedients corresponents al procés de selecció i nomenament de personal funcionari interí per programa, arquitectes, en el marc del programa Atles Urbanístic Mataró, i de l’actuació administrativa corresponent a la cobertura provisional del lloc de treball de director de Recursos Humans i Organització.
2. Donar per finalitzades les tasques de la Comissió Informativa Municipal de caràcter especial per transparentar la política de recursos humans en els processos de selecció i provisió de llocs de treball, sense perjudici i amb ple respecte a les diligències prèvies que s’estan duent a terme en els corresponents jutjats d’instrucció.
3. Qualsevol informació de seguiment que pugui sobrevenir al respecte serà canalitzada a través de la Junta de Portaveus.
Aquestes conclusions han estat consensuades i es van aprovar ahir en el Ple amb els vots favorables dels grups del PSC-CP, ERC-AM, Junts-CM, PP, En Comú Podem i CUP-AMUNT. El grup municipal de VOX va votar-hi en contra.