Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament de Mataró reforça el suport a les entitats comercials de la ciutat per ajudar a impulsar una cinquantena d’activitats

Escoltar

L’Ajuntament de Mataró reforça el suport a les entitats comercials de la ciutat per ajudar a impulsar una cinquantena d’activitats

S’han renovat els convenis que tenen per objecte regular la col·laboració de l’Ajuntament de Mataró en el finançament i el suport tècnic dels diferents plans d’actuació promoguts per les entitats. Per aquest any el consistori fa una aportació econòmica total de 63.220,78 euros, xifra que s’ha vist incrementada respecte l’any passat en 9.000 euros

L'Ajuntament ha signat acords amb les entitats comercials de la ciutat per ajudar-les a impulsar accions de dinamització. Foto: Ajuntament
L'Ajuntament ha signat acords amb les entitats comercials de la ciutat per ajudar-les a impulsar accions de dinamització. Foto: Ajuntament

El segon tinent d’alcalde i regidor d’Ocupació i Empresa, Sergi Morales, i el regidor de Promoció de Ciutat i Comerç, Joan Sàrrias, han signat avui els convenis anuals amb els presidents i presidentes d’entitats de comerç i d’hostaleria de Mataró. Aquests convenis els promou anualment la Direcció de Promoció Econòmica amb les quatre entitats del sector comercial de la ciutat: l’Associació Promoció Negoci Empresa Mataró; el Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i El Maresme; Associació Mercat Plaça Gran i Casc Antic i l’Associació de Venedors del Mercat de la Plaça de Cuba.

Tots aquests acords es gestionen des del servei de Promoció de Ciutat i Comerç excepte el signat amb el Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme al qual s’hi incorpora, com a novetat, el Servei d’Ocupació de Mataró, amb l’objectiu de millorar la competitivitat del sector, fomentar l'ocupabilitat de les persones i treballar amb les empreses per poder cobrir les seves necessitats.

La signatura d’aquests acords respon a la voluntat i objectiu de la Direcció de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Mataró de millorar la posició competitiva de la ciutat a nivell socioeconòmic, fomentant la iniciativa privada i complementant-la. Per aquest any el consistori fa una aportació econòmica de 63.220,78 euros, xifra que s’ha vist incrementada respecte l’any passat en 9.000 euros. L’augment es destina a aquelles entitats que rebien una aportació més reduïda mentre que a la resta es garanteix la mateixa quantitat econòmica dels anys anteriors.

El suport de l’Ajuntament ajudarà a impulsar aquest any 50 activitats de dinamització comercial organitzades per part de les quatre entitats, a través dels seus plans d’actuació. Es tracta d’esdeveniments i accions que ajudin a potenciar el sector del comerç i de la restauració, posicionant Mataró com a referent comercial, com ara el Mataró Street Fashion, les rutes i  jornades gastronòmiques,  les fires i markets, l’Street Shopping Night, el Festival Simfònic, la Nit de Tapes al mercat, els tallers familiars i tallers de cuina, les accions de dinamització que les entitats organitzen per la campanya de Nadal o les campanyes de comunicació. Aquest any algunes de les accions que tindran una especial rellevància seran les que facilitin l’accessibilitat als aparcaments de la ciutat.

D’altra banda, amb els convenis signats avui, també es regula l’assessorament i acompanyament en la definició i implementació de les estratègies comercials; les accions de sensibilització, promoció i foment de l’associacionisme;  la intermediació de les demandes relacionades amb altres serveis municipals; així com, la cessió d’espais i elements de mobiliari urbà per al desenvolupament de les activitats.

Aquesta acció forma part del Pacte pel Comerç i l’Hostaleria de Mataró, actualment en procés de renovació, i del desplegament del Pla d’Impuls del Centre, que té com a objectiu la reactivació del centre mitjançant la millora i increment de l’activitat comercial i d’oci, i el millor aprofitament i posada en valor de tots els seus atractius comercials, gastronòmics, ambientals, paisatgístics, històrics, i culturals.

Més enllà dels convenis de col·laboració, des del Servei de Promoció de Ciutat i Comerç de l’Ajuntament de Mataró hi ha establerts mecanismes de comunicació directa i permanent amb el sector i amb les entitats representants. Es compta amb instruments que faciliten diàleg i el treball conjunt com la prospecció i les visites als establiments, el butlletí online de notícies adreçat comerç, als serveis i a la restauració; el butlletí setmanal de les activitats i formacions del  RetailLab, per ajudar en la transformació digital dels establiments de la ciutat o el canal de whatsapp Business per compartir informació sectorial de manera més directa, amb les darreres notícies d’interès, formacions, esdeveniments i informació rellevant.

 

 

Publicat a