Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament s’ha dotat d’una normativa pròpia per regular l’Administració digital

Escoltar

L’Ajuntament s’ha dotat d’una normativa pròpia per regular l’Administració digital

Amb l'aprovació de la nova ordenança, vigent des del juliol, l'Ajuntament fa un pas més en el procés de transformació digital en el que està immers des de fa uns anys.

L’Ordenança d’Administració digital regula els aspectes tradicionals en aquest tipus de normes com la utilització dels mitjans electrònics a l’Ajuntament de Mataró i els seus ens dependents, per facilitar la consecució més eficaç dels principis de simplificació, transparència i proximitat i servei efectiu a la ciutadania; la tramitació del procediment administratiu i la digitalització.

A més, també incorpora algunes novetats rellevants per facilitar el procés de desplegament que s’està duent a terme del nou model organitzatiu intern de l’Ajuntament, en temes com la governança de les dades i la seva gestió, els serveis digitals i el catàleg de serveis, i el model de ciberseguretat, entre d’altres.

L’aprovació d’aquesta normativa, vigent des del juliol, està contemplada en el Pla de Mandat 2023-2027.

 

Objecte de l’ordenança

La regulació de l’ús de les tecnologies de la informació en la relació amb els ciutadans i empreses així com amb els treballador municipals, té per objecte:

  1. Reforçar els drets i facilitar el compliment dels deures que han de regir les relacions per mitjans electrònics de la ciutadania amb l’Ajuntament.
  2. Aplicar els principis generals per al desenvolupament de l’Administració digital per mitjans electrònics en l’àmbit de l’Ajuntament.
  3. Consolidar l'ús dels mitjans electrònics en la tramitació dels procediments administratius davant l’Ajuntament.
  4. Fixar les condicions d’ús de la factura electrònica en les relacions jurídiques entre proveïdors de béns i serveis i l'Ajuntament.
  5. Definir l’estructura i la tramitació de l’aprovació del Catàleg de Serveis.
  6. Dissenyar els serveis digitals a prestar per l’Ajuntament i el govern de les dades en les tramitacions que es portin a terme.
  7. Establir un model de ciberseguretat.

El document també explica els instruments de què es disposa per accedir electrònicament a l’Ajuntament: com a punt d’accés electrònic general hi ha la web municipal (www.mataro.cat); la Seu electrònica; el Registre electrònic general; i el Tauler d’edictes, a més de l’Oficina d’assistència en matèria de registres que assisteix a les persones que ho sol·licitin en l’ús dels mitjans electrònics. Tots aquests canals milloren l’eficiència administrativa i permeten una gestió íntegrament electrònica de les tasques d’informació i comunicació amb la ciutadania per a la gestió dels expedients administratius.

L'ordenança defineix, a més, un model de ciberseguretat i un govern de les dades, que permet crear nous serveis digitals analítics i predictius utilitzant les tecnologies més avançades i de manera segura, que són determinants per a la millora contínua de la prestació dels serveis públics.

Un altre apartat estableix com han de ser els mecanismes d’identificació i de la signatura tant de l’Administració com dels ciutadans i per acreditar les representacions, la gestió del procediment administratiu electrònic amb la carpeta ciutadana, la notificació i la comunicació electròniques i els documents electrònics.

Finalment, inclou la regulació del funcionament electrònic del òrgans col·legiats: Ple, comissions informatives i Junta de Govern Local, a més de la factura electrònica.