L’Espai Mataró Connecta guanya el Premi Alfons Ortuño pel servei que ofereix a la ciutadania
Els guardons els atorga l’Escola d’Administració Pública de Catalunya des de 2012, són de caràcter bianual i reconeixen les actuacions innovadores i les bones pràctiques de les administracions.
L’Ajuntament de Mataró ha guanyat el Premi Alfons Ortuño a la millor actuació d'innovació i bones pràctiques en gestió pública en la categoria de serveis finalistes, pel projecte de transformació en l’atenció ciutadana desplegat amb la posada en funcionament de l’Espai Mataró Connecta. Els Premis Alfons Ortuño, creats per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya l’any 2012, són de caràcter bianual i tenen per objectiu el reconeixement de les actuacions innovadores i les bones pràctiques en gestió pública que duen a terme les administracions públiques catalanes. El projecte presentat porta per nom “Nou model de relació amb la ciutadania. Transformació de l’atenció ciutadana”.
La posada en funcionament l’any 2022 del Servei Espai Mataró Connecta té com a objectiu principal garantir l'accés de la ciutadania als serveis i productes públics en igualtat de condicions, independentment de les seves capacitats tecnològiques. També té com a funció important crear espais de col·laboració entre la ciutadania i l'Ajuntament per millorar els serveis i productes públics, aspectes que han estat valorats pel jurat dels premis.
A part de canvis organitzatius, ampliació d’horaris d’atenció i reducció dels temps d’espera i tramitació, l’Espai Mataró Connecta ha posat en marxa dos equipaments, ubicats a la plaça de la Muralla i al passeig de Ramon Berenguer III, amb un disseny que permet millores substancials en les condicions d’atenció a les persones.
Amb les contínues millores en l’atenció general a la ciutadania, aquest any 2024 un 60 % de les visites que es fan a les cinc oficines presencials són sense cita prèvia. En el sistema de cita prèvia es concentren les gestions amb temps de tramitació superior als 20 minuts, per garantir una reserva suficient de temps a cada persona. En l’atenció telefònica recentment s’han incorporat al telèfon general 010 les gestions dels àmbits de Llicències i Mobilitat, ampliant-se així els horaris d’atenció en aquesta tipologia de consultes i millorant els temps d’espera per ser atès.
A banda dels canals tradicionals, l’Espai Mataró Connecta impulsa l’ús de noves tecnologies en la relació administrativa amb la ciutadania. S’executen de manera contínua accions per simplificar l’ús de la Seu electrònica, s’han posat en marxa nous canals com ara l’atenció automatitzada per WhatsApp amb llenguatge natural i es posa tecnologia a l’abast a la ciutadania amb els Punts d’autoservei distribuïts per equipaments a la ciutat. A més, es duen a terme accions d’acompanyament i assistència a aquelles persones que volen relacionar-se telemàticament amb l’Administració amb els seus propis dispositius (tauletes, ordinadors portàtils, telèfons, …).
La setena edició dels Premis Alfons Ortuño, que han tingut per lema “Idees que neixen per ser de tots”, es van lliurar ahir dimecres 13 de novembre al Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya. El regidor de Bon Govern, Bona Gestió i Estratègia de futur, Miquel Àngel Vadell, va recollir el concedit a l’Ajuntament de Mataró.