Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Generalitat atorga el Premi Nacional de Comerç al RetailLab Mataró

Escoltar

La Generalitat atorga el Premi Nacional de Comerç al RetailLab Mataró

El projecte ha rebut el premi en l’apartat a la millor Iniciativa Col·lectiva, que reconeix entitats territorials i sectorials del comerç i els serveis, i als ajuntaments pel seu suport al teixit comercial mitjançant la seva implicació en projectes que impulsin el model català de comerç

RetailLab Mataró està plantejat com un model de transferència de coneixements i d’informació al voltant de les tecnologies que estan adreçades a la millora de la competitivitat del comerç, dels serveis i de la restauració local. Està pensat perquè sigui un espai de referència per a tot el comerç de la ciutat, on tots els establiments, independentment del barri o subsector al que pertanyin, puguin visitar-lo, experimentar i participar de les diferents activitats que s’hi ofereixen, i trobar solucions i aprenentatges que s’adaptin a les seves necessitats.

Amb aquest projecte s’ofereix suport en un espai comú de formació, sensibilització i divulgació, on provar i analitzar la viabilitat d’incorporar eines que es troben al mercat i que estan pensades per facilitar l’activitat pròpia dels establiments.

El Premi Nacional de Comerç en l’apartat d’Iniciativa Col·lectiva, amb el qual ha estat distingit el RetailLab Mataró, reconeix aquelles actuacions que representin una aportació essencial en l'àmbit del comerç que s'hagi traduït en un impuls i reforç del model català de comerç i serveis en els diferents àmbits (territorial, sectorial i de gestió pública) contribuint al seu prestigi. A l’hora de concedir-lo es tenen en compte aspectes com potenciar la singularitat de cada territori o sector; la innovació de les actuacions així com les aportacions de valor i prestigi al sector o al territori; la implicació i/o compromís dels diferents agents del territori; la integració i/o cooperació amb altres sectors; la millora del posicionament de les empreses del mateix sector o territori, entre d’altres.

El RetailLab és un projecte que s’emmarca i s’alinea amb l’estratègia comercial de Mataró, fruit del pacte pel comerç i la restauració, i més específicament del Pla d’Impuls al Centre, l’instrument per revitalitzar el centre de la ciutat a nivell econòmic, urbanístic i de mobilitat i  ha estat finançat per la Unió Europea amb el fons Next Generation EU.

L’acte de lliurament de la 24a edició dels  Premis Nacionals de Comerç se celebrarà al Palau de la Generalitat.

Publicat a