Mataró Bus acabarà 2024 registrant 6,8 milions de viatges
El Ple va aprovar dijous 5 de desembre l’inici de l’expedient per a la nova contractació i donar continuïtat al servei en les condicions actuals fins que no estigui adjudicat. També es van aprovar les liquidacions del 2023 (definitiva) i 2024 (provisional).
El servei de transport urbà Mataró Bus assolirà de nou xifra rècord de passatge en finalitzar el 2024. La previsió és arribar a 31 de desembre fins als 6,8 milions de viatges realitzats durant l’any. El 2023 ja es van superar amb escreix les xifres prepandèmia, tancant l’any amb 6.075.268 viatges fets.
En el Ple de dijous 5 de desembre es van presentar les xifres econòmiques de Mataró Bus corresponents als dos darrers anys i es va aprovar iniciar novament l’expedient de contractació del servei. El contacte es licitarà per un import màxim de 25.495.063,37 € (sense IVA) per 5 anys.
Es planteja un contracte de transició però que permeti introduir algunes millores com fer arribar l’autobús al TecnoCampus i el Rengle, reforços de les línies 3 i 6 en determinats horaris, pagar el bitllet amb targeta i implementar noves tecnologies. Pel que fa a la línia 5, s’ha creat un grup de treball per valorar les necessitats ciutadanes dels diferents barris. No es plantegen canvis de recorregut inicialment, però s’estudiaran alternatives per poder connectar el CAP de Ronda Prim amb l’Hospital també de pujada, així com donar servei als nous veïns de la ronda de Barceló.
Mentre no estigui adjudicat el nou contracte, previst per a l’1 de juliol de 2025, el Ple va aprovar la continuïtat del servei en les condicions actuals, a càrrec d’Avanza Movilidad Integral, SL, per preservar l’interès públic.
Balanç econòmic dels darrers exercicis
Al Ple es va aprovar la liquidació definitiva de 2023: l’aportació de l’Ajuntament ha estat de 5.400.419,34 €, sobre unes despeses totals de 8.265.417,74 €. Amb la diferència respecte la liquidació provisional, l’empresa concessionària Avanza Movilidad Integral, SL ha de retornar 56.819,91 €.
Per últim, també es va aprovar la liquidació provisional dels comptes de Mataró Bus corresponents al 2024. L’operadora ha presentat proposta de liquidació definitiva d’acord als costos reals de gener a setembre, i de liquidació provisional dels mesos d’octubre a desembre, per una suma conjunta de costos del servei de 8.159.338,61 €. L’aportació municipal pujarà a 4.750.247,79 €.
Publicat a
Mobilitat i transports