Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró posa en marxa l’Oficina d’atenció i intervenció en ocupacions

Escoltar

Mataró posa en marxa l’Oficina d’atenció i intervenció en ocupacions

L’objectiu és coordinar el servei d’orientació jurídica adreçat a ciutadania i comunitats de veïns afectades per aquesta problemàtica, i també coordinar l’actuació transversal de tots els serveis municipals amb competències en matèria d’ocupacions

L'alcalde, David Bote, i la regidora de Mataró Segura, Núria Moreno. Foto: Ajuntament
L'alcalde, David Bote, i la regidora de Mataró Segura, Núria Moreno. Foto: Ajuntament

L’Ajuntament posa en marxa una nova Oficina d’atenció i intervenció en ocupacions amb l’objectiu de coordinar l’atenció a la ciutadania i la intervenció de tots els serveis municipals amb competències en aquesta matèria. El nou servei és una acció inclosa al Pla d’Actuació Municipal del 2024 i l'han presentat aquest migdia a l’oficina Cerdanyola de l’Espai Mataró Connecta l’alcalde, David Bote i la regidora de Mataró Segura, Núria Moreno. També hi ha assistit el portaveu del Grup municipal del PP, Cristian Escribano.

Les tasques principals d’aquesta nova oficina, impulsada des de l’Àrea de Seguretat Pública, seran:

-Organitzar el servei d’orientació i informació jurídica a la ciutadania i comunitats de veïns: aquest servei anirà a càrrec d’advocats especialistes en exercici designats per l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Mataró (ICAMAT). A partir del 28 de juny, es prestarà els divendres laborables de 9 a 14 h de forma itinerant a les oficines Centre, Rocafonda i Cerdanyola de l’Espai Mataró Connecta, i serà sempre amb derivació prèvia des dels serveis de Policia Local; Convivència i Civisme i Programa de Suport a les Comunitats de Veïns, tots ells dependents de l’Àrea de Seguretat Pública.

-Coordinar l’actuació transversal dels serveis municipals amb competències en matèria d’ocupacions (Policia Local, Habitatge, Salut Pública, Convivència i Civisme, Mediació, Oficina de suport a comunitats de veïns, Benestar Social...).

-Conduir la interacció de l’Ajuntament amb l’administració de justícia, cossos policials i operadors immobiliaris.

-Desplegar un protocol d’actuació coordinat i permanent per a la prevenció i intervenció en ocupacions.

-Establir un seguiment exhaustiu i continuat de casos d’ocupació considerats prioritaris perquè hi tinguin associades situacions de delinqüència comuna, riscos de salubritat o estructurals o conflictes de convivència.

 

Sessió formativa a l’ICAMAT

En el marc de la posada en marxa de la nova oficina i de l’acord signat entre Ajuntament i ICAMAT per reforçar la col·laboració en la prevenció i resolució d’ocupacions, aquesta tarda tindrà lloc una sessió formativa sobre elements pràctics en relació a situacions d’ocupacions adreçada a professionals de l’advocacia i de l’administració que atenen persones afectades per usurpacions de béns immobles. La sessió, que tindrà lloc de 16.30 a 18 h a la Sala d’actes de l’ICAMAT (carrer de Méndez Núñez s/n), anirà a càrrec de Vicente Magro Servet, magistrat del Tribunal Suprem especialista en l’àmbit jurídic de les ocupacions.

 

Galeria d'Imatges

Publicat a