Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

No és cert que Mataró sigui la segona ciutat de Catalunya amb més embussos

Escoltar

No és cert que Mataró sigui la segona ciutat de Catalunya amb més embussos

Arran de les notícies publicades per diferents mitjans de comunicació sobre l’estudi “Global Traffic Scorecard”, de la consultora americana INRIX, l’Ajuntament de Mataró vol puntualitzar:

Extensió de l'àrea urbana identificada per l'informe d'INRIX com a "Mataró"
Extensió de l'àrea urbana identificada per l'informe d'INRIX com a "Mataró"

1. Aquest estudi compara l'evolució de la congestió post-pandèmia entre EEUU, Regne Unit i Alemanya, i presenta un llistat de la situació del trànsit en un total de 947 àrees urbanes, no estrictament ciutats.

2. En concret, analitza els patrons de desplaçament per hora del dia tenint en compte la distància que pot recórrer un conductor des del centre d’una ciutat cap a fora en 30 minuts. Per això, quan aquest estudi parla de Mataró en realitat NO es refereix només al trànsit en les vies de circulació internes de la ciutat, sinó principalment als desplaçaments que es produeixen per vies interurbanes en una àrea geogràfica situada entre Barcelona, Sabadell, Cardedeu, Sant Celoni, que pel nord arriba gairebé a Blanes, i que inclou municipis força més grans que Mataró, com Badalona.

3. Per aquest motiu, les informacions que en les darreres setmanes han publicat diferents mitjans de comunicació identificant Mataró com la segona població catalana on els ciutadans perden més temps en embussos de trànsit, i la desena d’Espanya, són enganyoses, ja que donen a entendre que aquests embussos als quals es refereix l’estudi es produeixen a dins la ciutat.

4. La imatge adjunta correspon als desplaçaments en l’àrea urbana que INRIX anomena “Mataró” i que, com es pot veure, supera amb escreix els límits municipals. Es pot consultar el detall en aquest enllaç.


Publicat a