2024
L’acció formativa “Silver Talent” acompanya les persones majors de 45 anys en la recerca de feina
Aquesta jornada, que es fa demà a l’Espai Mataró Connecta, està impartida per professionals de la Fundació Universitat Empresa i compta amb la participació de l’exjugador d’elit, Fernando Romay.
L’exposició 'Les cares de l’aigua a Mataró' mostra des d’una perspectiva històrica la relació que ha tingut la ciutat amb aquest recurs natural
Es tracta d’un projecte compartit entre l’Ajuntament i Aigües de Mataró que permet descobrir com ha influenciat la gestió de l’aigua a la ciutat, des de la seva morfologia fins a la manera de viure dels habitants
S’inicia la campanya de renovació de la T-Blava del Mataró Bus per al 2025
A partir del 16 de desembre, s’atendrà els interessats a les oficines d’atenció i assistència a la ciutadania i s’activa el dispositiu especial als casals municipals de la gent gran de La Llàntia i de Cirera per facilitar la renovació a persones grans i discapacitats dels barris del nord de la ciutat.
Mataró Bus acabarà 2024 registrant 6,8 milions de viatges
El Ple va aprovar dijous 5 de desembre l’inici de l’expedient per a la nova contractació i donar continuïtat al servei en les condicions actuals fins que no estigui adjudicat. També es van aprovar les liquidacions del 2023 (definitiva) i 2024 (provisional).
Mataró accentua el creixement de la població i arriba a 131.829 habitants
Les dades estan extretes de l’últim Estudi de Població a data 1 de gener de 2024. La mitjana d’edat dels homes està en 41,65 anys i la de les dones en 44,41 anys i l’esperança de vida se situa la dels homes en 80,68 anys i la de les dones en 86,32 anys. A Mataró hi ha 50.916 llars.
Primera pedra de la promoció de 66 habitatges de lloguer assequible del carrer de Cosme Churruca
L’actuació és fruit de la col·laboració públicoprivada entre l’empresa municipal PUMSA, que ha constituït un dret de superfície sobre el solar, l’Ajuntament i la Fundació SALAS, la promotora social homologada per la Generalitat que promourà i gestionarà l’edifici.
Les obres guanyadores de les darreres edicions del Premi Biennal de Pintura Torres Garcia – Ciutat de Mataró passen a formar part del patrimoni artístic mataroní
Aquest dimecres se celebrarà al Centre de congressos del TecnoCampus l’acte de donació de les obres dels artistes Gonzalo Elvira, Joanne Milne i Mònica Vilert guanyadors de les tres darreres edicions. El Premi de pintura Torres García – Ciutat de Mataró és un guardó biennal d’abast estatal que ha esdevingut referent entre els premis de la seva categoria
Comunicat en relació a la reconstrucció de Can Fàbregas i de Caralt
Aigües de Mataró culmina la renovació de la xarxa d’abastament d’aigua potable de l’avinguda del Port
Els treballs contemplen la rehabilitació de la xarxa d’abastament d’aigua potable de l’avinguda del Port donant continuïtat a la Fase 1 que es va realitzar al 2022, amb motiu d’una avaria.
L’Ajuntament s’apropa a la ciutadania amb nous canals de comunicació amb el regidor o regidora de barri
L’Ajuntament posa a disposició de la ciutadania canals directes amb l’administració organitzats per barris i zones de la ciutat. Es tracta de correus electrònics i horaris de visita presencial a diferents centres cívics i equipaments municipals perquè la ciutadania pugui compartir idees, exposar preocupacions o aspectes a millorar amb el regidor o regidora d’aquella zona.
Mataró aprova definitivament el Pressupost i les Ordenances fiscals per al 2025
L’aprovació definitiva es va fer ahir en el Ple municipal extraordinari que va tenir lloc ahir, el document no presentava cap canvi respecte l’aprovació inicial.
Aquest Nadal Mataró estrena imatge a la Fira de Nadal, incorpora nous elements d’il·luminació i amplia el recorregut de la Cavalcada
Amb el lema “Aquest Nadal, Mataró”, avui 24 de novembre s’inicia la campanya de Nadal que omplirà la ciutat d’activitats per a tots els gustos i edats. Aquesta tarda obrirà les portes la Fira de Nadal, que estrena casetes i incorpora quatre estrelles sostenibles il·luminades, i s’encendrà l’enllumenat nadalenc de la ciutat com a inici del compte enrere per a les festes de Nadal i Reis.
L’Ajuntament contracta 22 persones aturades en el marc del Programa Treball als Barris
Realitzaran feines d’interès públic i de caràcter social a Rocafonda, El Palau i Cerdanyola durant 6 mesos.
El Mercat del Film mostra les millors creacions audiovisuals que es fan a Mataró
Els dies 15, 16 i 17 de novembre se celebra la 13a edició del Mercat del Film un certamen organitzat pel M|A|C i Hotel Elèctric que recull la producció audiovisual mataronina. Les projeccions es faran al Cafè Nou
L’Ajuntament tanca la liquidació del pressupost de 2023 amb un romanent de tresoreria de 9,27 milions d’euros
Està previst que en el Ple de maig es porti a aprovació la modificació del pressupost d’aquest any en curs, en el qual es concretaran les partides i projectes on es destina aquest superàvit.
Declaracions institucionals aprovades en la Junta de Portaveus del 4 de març
La Junta de Portaveus, reunida el dilluns 4 de març, va aprovar quatre Declaracions institucionals.
La millora en la situació de sequera relaxa les restriccions i fa possible regar els horts urbans amb aigües freàtiques
L’Ajuntament ha desactivat les limitacions als usos de l’aigua més restrictives que es van establir durant la situació d’emergència I i que afectaven, entre altres, als equipaments esportius. Les mesures adoptades pel municipi s’han tornat a adaptar a la situació actual d’excepcionalitat.
El Ple fa el sorteig dels membres de les meses electorals per a les Eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig
89.342 persones podran votar en aquests comicis, de les quals 1.152 (entre titulars i suplents) formaran part de les 128 meses repartides en 34 col·legis electorals.
Antena TrenLab Mataró presenta les solucions innovadores en mobilitat del seu programa d’acceleració
Les empreses guanyadores Einsmer, MassFactory i IUrban han ensenyat les solucions treballades durant els darrers 6 mesos d’acceleració.