L’Ajuntament reforça el control general d’activitats en establiments i via pública per garantir-ne el correcte funcionament
S’ha posat en marxa un Programa de suport a la inspecció, informació i disciplina que permetrà reforçar les actuacions preventives i informatives de detecció i sanció d’anomalies. Els àmbits i prioritats de treball s’aniran modificant i ampliant en funció d’una avaluació contínua de necessitats i demandes.
L’Ajuntament ha posat en marxa, en fase de prova pilot, un Programa de suport a la inspecció, informació i disciplina. L’objectiu principal és el de reforçar el control general de les activitats que es desenvolupen en establiments o a la via pública, i del normal funcionament dels serveis públics, mitjançant actuacions preventives i informatives de detecció, sanció i cribratge d’anomalies.
El Programa de suport a la inspecció, informació i disciplina va ser una proposta feta pel Grup municipal de Junts per Mataró recollida en l’acord per a l’estabilitat pressupostària signat entre el govern municipal (PSC-CP i ECPM-C) amb el Grup municipal de Junts per Mataró. La presentació de la seva posada en marxa l’han feta aquest matí l’alcalde, David Bote, i la regidora de Mataró Segura, Núria Moreno, acompanyats del cap del Grup municipal de Junts per Mataró, Alfons Canela.
L’equip d’inspecció i gestió està format per 3 persones (2 inspectors i 1 administratiu). Disposaran d’armilles logotipades i targeta d’identificació personal, i l’Edifici de Via Pública serà el seu equipament de referència. El Programa s’engega en fase de prova pilot d’un any de durada i compta amb un pressupost de 113.105 €.
Objectius
El control general de les activitats que es desenvolupen en establiments o a la via pública, i del normal funcionament dels serveis públics, és una de les competències municipals essencials per garantir la seguretat, l’ordre i la conciliació d’interessos en l’ús comú de la ciutat. Aquestes competències de control s’exerceixen amb caràcter general a través del Servei de Policia Local, i amb caràcter específic a través dels serveis tècnics especialitzats en els àmbits.
Ara, amb la posada en marxa del nou Programa de suport a la inspecció, es reforçarà l’actuació preventiva i informativa amb la realització de tasques inicials de detecció, sanció i cribratge d’anomalies. Així, els objectius que es pretenen assolir són:
-Prevenir anomalies i situacions de risc en les activitats, serveis i espais públics
-Inspeccionar i controlar regularment el compliment normatiu bàsic de les activitats públiques
-Gestionar la resolució efectiva de les anomalies i situacions de risc detectades
-Sancionar els incompliments normatius quan sigui necessari per a la resolució d’irregularitats
-Promoure una imatge ordenada i segura de la ciutat
Àmbits prioritaris
Pel que fa als àmbits que es prioritzaran, s’aniran modificant a partir d’una avaluació contínua de necessitats i demandes, i de capacitat operativa i de gestió. Inicialment, aquests àmbits d’acció són:
-Activitats en establiments públics: llicència i autoritzacions, seguretat física, seguretat sanitària i alimentària, limitacions horàries, contaminació acústica, venda i consum d’alcohol, residus comercials, consum i incivisme.
-Activitats a la via pública: llicència i autoritzacions d’activitats i ocupacions, seguretat física, terrasses, limitacions horàries, residus voluminosos i domèstics, publicitat, incivisme, tinença animal, venda ambulant...
-Serveis públics que operen sobre la via pública: anomalies de funcionament en els serveis, danys a la via pública i danys en elements i mobiliari públics.
Publicat a
Promoció econòmica
Neteja i residus
Policia Local