Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Policia Local ofereix 10 formacions diferents a escoles i instituts per al curs 2025-2026

Escoltar

La Policia Local ofereix 10 formacions diferents a escoles i instituts per al curs 2025-2026

Aquesta setmana s’han obert les inscripcions a les activitats formatives sobre temàtiques com l’educació viària, la seguretat a les xarxes, el civisme o l’autoprotecció. Totes les sessions, adreçades a centres educatius, són gratuïtes.

La Unitat de formació per a la seguretat de la Policia Local ha preparat un catàleg de 10 formacions adreçades a totes les escoles i instituts de la ciutat de cara al curs que ve. Aquest programa de formació té com a objectiu fomentar la convivència, la responsabilitat i la seguretat entre infants i joves a través d’activitats formatives adaptades a cada nivell educatiu. 

Com és habitual, totes les activitats que s’ofereixen són de caràcter gratuït i estan dissenyades per treballar, de manera dinàmica i participativa, temes com la mobilitat segura, la convivència als espais públics o l’ús responsable de les tecnologies. 

En total, per al curs que ara ha finalitzat, el 2024-2025, la Unitat de formació per a la seguretat de la Policia Local ha programat 331 sessions destinades a més de 8.600 alumnes de 40 centres educatius de la ciutat. 

 

Les formacions que s’ofereixen per al cicle de primària són: 

-El meu amic el policia: els infants faran una visita guiada a la comissaria de la Policia Local on, a través d’un llenguatge senzill i activitats adaptades, descobriran qui són els agents i quines tasques fan per ajudar i protegir la ciutadania. Sessió adreçada a 1r de primària. 

-Mou-te amb seguretat: a través de materials visuals, vídeos explicatius i una catifa gegant que simula els carrers d’una ciutat, l’alumnat aprèn a desplaçar-se de forma segura per l’entorn urbà. Els objectius són que els infants aprenguin les normes bàsiques de circulació com a vianants; fomentar actituds responsables i respectuoses amb l’entorn urbà; i simular situacions reals de trànsit per reforçar els hàbits de seguretat viària. Formació adreçada a 2n de primària. 

-Bullying. Convivència i respecte a l’aula: formació per conèixer què és l’assetjament escolar (bullying), com i per què es produeix, i què poden fer els propis alumnes per prevenir-lo i/o aturar-lo encara que no hi estiguin directament implicats com a agressors o com a víctimes. Sessió adreçada a 4t de primària. 

-La bicicleta, el meu primer vehicle: taller sobre els conceptes bàsics i la normativa per circular en bicicleta. La sessió combina una part teòrica i una part pràctica perquè l’alumnat pugui posar en pràctica els seus coneixements i habilitats al circuit de l’espai firal del Parc Central. Els objectius són fomentar una actitud cívica, segura i respectuosa amb la resta d’usuaris de la via pública, i evitar comportaments que puguin resultar perillosos per al propi conductor i per a la resta de persones. Formació adreçada a 5è de primària. 

-Internet i xarxes socials. Estem realment protegits? L’objectiu és conscienciar i educar els infants sobre els perills en línia a què s’enfronten quan fan ús de la tecnologia, com l’assetjament cibernètic o el robatori d’identitat. Es pretén promoure l’ús segur i conscient de la tecnologia i fomentar actituds responsables davant la privacitat i la pròpia imatge. Formació adreçada a 6è de primària. 

 

Les formacions adreçades al cicle d’educació secundària són: 

-Civisme. Convivència i responsabilitat compartida: L’activitat es dirigeix a alumnat de 1r d’ESO i s’inicia amb un debat participatiu, on els i les assistents aporten exemples d’actes incívics coneguts o viscuts. Aquesta dinàmica inicial fomenta la reflexió crítica sobre el comportament individual a l’espai públic. Els objectius de la sessió són conscienciar els joves que l’espai públic és un bé comú que cal preservar i utilitzar de forma respectuosa, promoure actituds cíviques i de convivència responsable, i donar a conèixer les possibles sancions penals i administratives associades a determinats comportaments incívics. 

-Xarxes socials. Aspectes legals: sessió per conscienciar i educar l’alumnat sobre els drets i deures a les xarxes socials, i les conseqüències legals que es poden derivar si en fan un mal ús. Se’ls formarà en temes com la protecció de dades personals, el dret a la imatge, el ciberassetjament, la difusió de continguts, i la responsabilitat que comporta cada acció a internet. L’objectiu és que els i les joves entenguin que la vida digital també té límits legals i que cal actuar amb responsabilitat. Formació adreçada a 2n d’ESO. 

-Conducció, alcohol i drogues. Decideixes tu: formació perquè els joves prenguin consciència dels efectes del consum d’alcohol i drogues en la conducció. L’activitat persegueix promoure una actitud responsable i crítica davant la pressió social o grupal, i posa especial èmfasi en la presa de decisions, la responsabilitat personal i la importància de prevenir situacions de risc que poden tenir conseqüències legals, personals i socials. Sessió adreçada a 3r d’ESO. 

-Autoprotecció personal per a joves: l’alumnat rebrà formació en tècniques de prevenció i d’autodefensa bàsiques perquè, en cas que es trobin en una situació que ho requereixi, puguin mantenir la calma, protegir el seu espai vital i/o escapolir-se de situacions violentes en què pretenguin retenir-los. Taller pràctic adreçat a 4t d’ESO. 

Publicat a