Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró estén la recollida comercial porta a porta dels residus als establiments de l’avinguda del Maresme

Escoltar

Mataró estén la recollida comercial porta a porta dels residus als establiments de l’avinguda del Maresme

L’Ajuntament va començar al 2021 la implantació progressiva de la recollida porta a porta dels residus comercials. En aquests moments són 1.400 els establiments que poden utilitzar aquest servei a tota la ciutat.

Operari del servei de recollida comercial al Centre de Mataró. Foto: A. Canalejo / Ajuntament
Operari del servei de recollida comercial al Centre de Mataró. Foto: A. Canalejo / Ajuntament

Els establiments comercials i de restauració, oficines i altres negocis de l’avinguda del Maresme, ubicats aproximadament en el tram entre el carrer de Sant Pere i l’estació de Renfe, disposen des de la setmana passada del nou servei de recollida comercial porta a porta dels residus que realitza l’Ajuntament.

Aquest servei, que té com a objectiu incrementar les xifres de recollida selectiva, es va posar en marxa al novembre de 2021 al Centre i s’ha anat estenen a altres eixos comercials dels barris, els polígons industrials, el Port i generadors singulars a tota la ciutat. Els establiments poden acollir-se a aquest servei o bé gestionar la recollida i tractament dels seus residus mitjançant un gestor privat. També hi ha alguns negocis que, per l’escassa quantitat de residus que generen, s’assimilen a la recollida domiciliària dels residus i per tant poden utilitzar els mateixos sistemes que els habitatges. 

El porta a porta comercial consisteix a lliurar els residus al servei municipal de recollida davant de l’establiment, en uns dies i hores determinats per a cada fracció. Es calcula que el sector comercial i de la restauració genera prop d’un 36% dels residus totals de Mataró, per això la seva implicació és vital per assolir els objectius ambientals de la ciutat. 

Els bujols, cubells i bosses que utilitzen comerciants, restauradors i altres negocis participants incorporen xips d’identificació individualitzada per fer-ne un seguiment evolutiu i aplicar la taxa justa en funció de l’ús.

Per a la implantació del porta a porta a cada nova zona l’Ajuntament realitza visites personalitzades a les activitats amb l’objectiu de detectar les seves necessitats, tant de servei com de materials per a la recollida.

En el cas de l’avinguda del Maresme, són de moment prop de 50 els establiments que s’incorporen a aquesta recollida. Altres comerços del voltant s’aniran afegint en els propers dies. Com a norma general es recollirà el paper i cartró 4 cops a la setmana (dilluns, dimecres, divendres i dissabte); el vidre dos cops per setmana (dimarts i dissabte); l’orgànica cinc cops (dimarts, dijous, divendres, dissabte i diumenge); els envasos quatre cops (dimarts, dijous, dissabte i diumenge) i la fracció resta els dimecres. 

Aquesta actuació, entre altres, compta amb una subvenció de 349.212 € per al foment de la recollida selectiva de residus municipals procedent del Pla de suport a la implementació de l’Estratègia Espanyola d’Economia Circular (EEEC) i a la normativa de residus, que està finançat amb els fons europeus Next Generation.  


Publicat a