Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró participa en una conferència sobre la nova normativa per combatre les estafes de suplantació d’identitat

Escoltar

Mataró participa en una conferència sobre la nova normativa per combatre les estafes de suplantació d’identitat

La Junta Arbitral de Consum de l’Ajuntament de Mataró ha estat convidada a participar en una conferència, el 30 de juny, organitzada per l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona (ICAB), centrada en l’anàlisi de la nova ordre que estableix mesures per combatre les estafes de suplantació d’identitat.

La nova normativa vol prevenir les estafes de suplantació d’identitat i el phishing, especialment aquelles que es produeixen mitjançant trucades telefòniques i missatges fraudulents.
La nova normativa vol prevenir les estafes de suplantació d’identitat i el phishing, especialment aquelles que es produeixen mitjançant trucades telefòniques i missatges fraudulents.

L’acte tindrà lloc el dilluns 30 de juny a la seu de l’ICAB (C/ Mallorca, 283, Barcelona), i es podrà seguir tant presencialment com en línia.

La conferència comptarà amb la participació de representants destacats de l’àmbit del consum i la seguretat:

• El director de l’Agència Catalana de Consum
• El president de la Junta Arbitral Municipal de Consum de Mataró
• El director gerent de la Federació Catalana d’Empreses de Telecomunicacions
• El secretari i la presidenta de la Secció de Dret de Consum de l’ICAB
• Un representant del Cos de Mossos d’Esquadra

Mesures clau de la nova normativa

L’Ordre TDF/149/2025 introdueix mesures per prevenir les estafes de suplantació d’identitat i el phishing, especialment aquelles que es produeixen mitjançant trucades telefòniques i missatges fraudulents. Entre les novetats més destacades:

• Bloqueig de numeració no atribuïda o irregular.
• Prohibició de trucades comercials des de mòbils: només es podran fer des de números fixos identificables.
• Filtratge de trucades i missatges internacionals que simulin numeració espanyola, excepte en casos d’itinerància.

Aquestes mesures ja són d’aplicació des del 7 de juny de 2025, i s’ampliaran a partir del 7 de setembre de 2026 amb noves obligacions per als operadors de missatgeria.

Accions municipals complementàries

L’Ajuntament de Mataró, a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), organitzarà sessions divulgatives sobre aquesta normativa a partir de la tardor. Les sessions es faran als casals de gent gran, associacions de veïns i altres entitats interessades.

📍 Per sol·licitar una sessió:
Avinguda Puig i Cadafalch, 101
📞 93 758 23 01
📧 omic@ajmataro.cat