Mataró publica una guia informativa sobre els drets i deures de la ciutadania en aspectes de consum
L’Ajuntament ha publicat la guia informativa “L’arbitratge de consum”, un document per donar a conèixer quins són els drets i quines són les obligacions de les persones consumidores i de les empreses, en qualsevol relació contractual de consum.
Aquesta guia s’ha editat en versió digital i en versió impresa i explica els aspectes clau que cal tenir en comptes, cas que fos necessari, tant per presentar una reclamació de consum, com per saber com cal gestionar-la per part dels comerços i les empreses. En la versió digital del document, que us podeu descarregar des de l’espai de consum del web municipal, hi trobareu un índex electrònic amb un enllaç a cada tema per facilitar-ne la consulta de forma ràpida.
També hi trobareu informació sobre com funciona el procediment arbitral de consum que, és un dels millors sistemes que l’Ajuntament posa a disposició, d’empreses i ciutadans, per gestionar reclamacions.
L’arbitratge de consum és un sistema extrajudicial que permet que aquests conflictes es resolguin de manera definitiva i executiva, garantint els principis d'audiència, contradicció, igualtat entre les parts i gratuïtat, sense que calgui haver d’acudir als tribunals.
La Junta Arbitral de consum de l’Ajuntament de Mataró és un organisme acreditat per la Direcció General de Consum, del Ministeri de Consum, del govern espanyol i del que en formen part els col·legis arbitrals que hauran de decidir sobre les qüestions que se’ls hi sotmetin a decisió, per emetre un laude, que és l’equivalent a una sentència judicial.
Aquests col·legis arbitrals, que es constitueixen per cada conflicte concret, compten amb la representació d’àrbitres designats pels sectors empresarials, per àrbitres designats per les associacions de persones consumidores i per lletrats i lletrades de l’administració municipal.
Per reclamacions d’imports inferiors als 600 euros, també pot decidir un àrbitre únic, que en aquest cas serà un dels lletrats designats per l’administració.
Aquest llibret s’ha editat amb el suport del Ministeri de Drets Socials, consum i agenda 2030 del govern espanyol i s’ha fet amb la col·laboració de l’associació empresarial Negoci Empresa Mataró (NEM), que és una de les organitzacions empresarials que forma part dels col·legis arbitrals de la Junta Arbitral de Consum de Mataró.
Si com a ciutadans voleu conèixer quins establiments comercials ofereixen un plus de protecció en les seves compres, podeu consultar el llistat d’empreses que estan adherits a la Junta Arbitral de Consum de Mataró que trobareu a l’espai de consum del web municipal.
Si sou una empresa que us voleu adherir a la Junta Arbitral de Consum de Mataró, també trobareu tota la informació del procediment d’adhesió i el tràmit virtual d’adhesió, al mateix espai de consum del web municipal.
Si voleu sol·licitar exemplars impresos pels vostres establiments comercials, o si com a persona consumidora voleu conèixer millor els vostres drets, no dubteu en sol·licitar el vostre exemplar a l’Oficina Municipal d’Informació al consumidor, situada a l’Avinguda Puig i Cadafalch,101, o si sou un comerç o empresa, ho podeu sol·licitar també al Servei de Promoció de Ciutat i Comerç, a la Plaça de Miquel Biada, 5 (Nau Cabot i Barba).
Publicat a
Consum