Mataró reconeix la tasca de les persones cuidadores no professionals amb la jornada 'Cuidem-nos per cuidar’
L’activitat forma part de l'estratègia 'Mataró, Ciutat Cuidadora’ i se celebra en el marc del Dia Internacional de les Persones Cuidadores
L’Espai Mataró Cuida-CareCityLab organitza, el proper 5 de novembre a les 10 h, la jornada ‘Cuidem-nos per cuidar’ per reconèixer les persones cuidadores no professionals i proporcionar informació sobre la importància de l’autocura d’aquest col·lectiu. L’acte s’emmarca en la celebració del Dia Internacional de les Persones Cuidadores i el Dia Internacional de les Cures i el Suport i se celebrarà a l’Espai Mataró Cuida (passeig de Marina, 144).
La jornada ‘Cuidem-nos per cuidar’ vol posar en valor la tasca que realitzen les persones que cuiden familiars o amics i posar el focus, sobretot, en la importància de prioritzar-se i cuidar d’un mateix per poder seguir cuidant els altres. Per això, s’estructura en cinc eixos que alhora són recomanacions i eines útils, com ara informar-se, cuidar la vida social o escoltar les emocions.
A partir d’aquests eixos es desenvoluparan diverses activitats teòriques i pràctiques, amb la conferència central ‘Com protegir els teus drets en salut, cures i contractació de serveis’ a càrrec de Francesc Xavier Sánchez Moragas i Margarida Montell, tècnics de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor. També hi haurà una taula rodona per compartir experiències, així com tallers vivencials per treballar el benestar físic i emocional de la mà de professionals del Consorci Sanitari del Maresme i del TecnoCampus.
Presentació del projecte pilot de la targeta ‘Mataró et cuida’
A més a més, la regidora de Ciutat Inclusiva i Saludable, Laura Seijo, presentarà el projecte pilot de la targeta ‘Mataró et cuida’. Es tracta d’un carnet, adreçat a les persones cuidadores no professionals, mitjançant el qual visibilitzar, reconèixer i oferir accés a recursos gratuïts d’assessorament, informació, formació i acompanyament.
Aquest projecte pilot permetrà avaluar l’impacte que té la targeta en el benestar d’aquestes persones i recollir propostes per millorar i ampliar els recursos disponibles. L’objectiu final és que esdevingui una eina d’accés universal.
Mataró, ciutat cuidadora
Tant la jornada com la targeta formen part del projecte Espai Mataró Cuida-CareCityLab i de l’estratègia transversal ‘Mataró, ciutat cuidadora’, a través de la qual es volen posar les cures i el benestar de les persones al centre de les polítiques públiques.
Publicat a
Benestar social i família