Mataró recupera la normalitat amb el restabliment del subministrament elèctric després de l’apagada general
El Comitè Municipal d’Emergència s’ha reunit 6 vegades des d’ahir a la tarda per avaluar la situació a la ciutat i organitzar els serveis necessaris.
Amb motiu de l’apagada general que ha afectat la península ibèrica, l’Ajuntament de Mataró va activar ahir a les 13.13 h el Pla Bàsic d’Emergències Municipal en fase d’alerta, i a les 15.44 h va elevar la situació a emergència 1.
Des de llavors i fins a mig matí d’avui el Comitè Municipal d’Emergència, que presideix l’alcalde, David Bote, ha celebrat fins a 6 reunions per fer el seguiment de les incidències que el tall de subministrament ocasionava a la ciutat.
Els carrers de Mataró van recuperar el subministrament elèctric de forma progressiva: a la part alta de la ciutat la llum va tornar quan faltaven pocs minuts per les 18 h, i a la resta de barris la situació es va anar normalitzant durant la tarda, vespre i nit. A primera hora del matí la companyia Endesa donava per restablert el subministrament elèctric al 100 % a la ciutat.
L’enllumenat públic i les cruïlles semafòriques estan en funcionament, i els serveis municipals estan treballant per detectar possibles incidències de programació horària o de sincronització. Només la cruïlla semafòrica de Porta Laietana està fora de servei, pendent de reposar un component malmès.
Pel que fa a la mobilitat, Mataró Bus funciona amb normalitat i va prestar el servei sense incidències ahir durant les hores d’apagada. Els autobusos interurbans tampoc han notificat afectacions. Les incidències principals s’han centrat en el servei ferroviari, que en aquests moments es va restablint a la línia R1 de rodalies de Renfe. Durant l’apagada, PUMSA va reorganitzar els seus serveis de mobilitat per mantenir personal en els aparcaments soterrats fins al retorn del subministrament elèctric, obrint les barreres i facilitant acompanyament als usuaris i abonats.
Els serveis d’aigua i clavegueram prestats per Aigües de Mataró tampoc han patit incidències. Sí es va interrompre per l’apagada el servei del TubVerd. La recollida de residus no s’ha vist afectada en cap moment.
La Policia Local no va registrar incidències destacables relacionades amb l’apagada general del subministrament elèctric. El cos va prioritzar la regulació del trànsit a les vies amb més mobilitat de la ciutat i l’assistència a persones en situació de necessitat: diferents serveis de col·laboració amb Bombers per rescatar persones que havien quedat atrapades en ascensors i a l’interior de locals, i també per ajudar a persones amb mobilitat reduïda a accedir als seus domicilis. Durant la nit el servei es va reforçar.
L’Hospital de Mataró i resta d’equipaments sanitaris i les escoles de la ciutat desenvolupen la seva activitat amb normalitat.
Pel que fa les comunicacions externes amb l’Ajuntament s’està treballant per resoldre una incidència de l’operador telefònic que afecta a la recepció de trucades a números fixes.