Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El programa FPO Dual d’instal·lacions connecta joves amb empreses del sector

Escoltar

El programa FPO Dual d’instal·lacions connecta joves amb empreses del sector

Obtenen un contracte de treball d’un any que el combinen amb formació professional específica. Aquesta és la quarta edició i per primera vegada el curs s’imparteix en espais de Mataró.

Un moment de la sessió on alumnes i empreses prenen contacte. Foto: Ajuntament
Un moment de la sessió on alumnes i empreses prenen contacte. Foto: Ajuntament

Ahir va tenir lloc la sessió de selecció dels joves que participen al programa de Formació Professional Ocupacional Dual (FPO Dual) del sector instal·lacions. Aquesta sessió permet que les empreses incorporin a la seva organització joves que s’estan formant en el sector. 

L’objectiu dels programes FPO Dual és qualificar a joves d’entre 18 i 29 anys, fer acompanyament i formació per a l’obtenció de certificats professionals al mateix temps que estan contractats per una empresa, a través d’un contracte de formació en alternança d’un any. Durant tot el programa els joves són acompanyats i se’ls orienta i se’ls hi fa un seguiment en el seu itinerari professional i formatiu, i les empreses reben assessorament en les gestions pròpies del programa alhora que gaudeixen d’una subvenció del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) per a la contractació laboral d’aquests joves. 

En aquesta quarta edició del programa, 14 joves i 11 empreses han participat a l’Speed Dating que ha consistit en entrevistes ràpides simultànies de 8 minuts perquè les empreses puguin conèixer els diferents perfils i valorin quin d’aquests pot encaixar millor al seu negoci. Abans, però, han cursat una formació introductòria i prèvia a l’inici del contracte de 122 hores, per adquirir coneixements bàsics de l’ocupació, així com treballar competències transversals. 

Durant el contracte a l’empresa l’alumnat realitza un certificat professional complet d’operacions auxiliars de muntatge d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis (380 hores) i un certificat professional parcial d’instal·lació i manteniment de sanitaris i elements de climatització (263 hores). 

La finalitat és doble: per una banda, que aquests joves acabin treballant en aquestes empreses o en d’altres del sector quan acabi el programa i, per l’altra, que empreses del sector instal·lacions puguin contractar personal interessat i format en un sector on hi ha manca de professionals. 

L'inici dels contractes està previst a mitjans de març 2026 amb una durada de 12 mesos. 

La novetat d’aquesta edició és que la formació s'imparteix a Mataró, entre les instal·lacions del SOM i del Gremi d’instal·ladors del Maresme gràcies a un conveni signat entre les dues parts. En les edicions anteriors la formació es feia a Granollers per no disposar d’espais homologats a la ciutat.  

Les empreses participants són de Mataró i el Maresme: SAT Gremi Instal·lacions, SL; Catalana de treballs i obres, SL; Solartradex, SL; Domotica Techhome, SL; Instal·lacions Argentona, SLU; Folgarona, SA; Electricitat Boquet, SL; Maresme Aire 2017; Instal·lacions i muntatges tècnics 2012, SL; Enric Sánchez González i Gonzalo Sánchez Sánchez, SL. 

 

Publicat a