L’episodi excepcional de vent fa caure un centenar d’arbres a Mataró
Els serveis municipals segueixen treballant per restablir la completa normalitat a la ciutat després de les ventades d’aquest dijous, que van provocar ràfegues superiors als 100 km/h. El Parc Central seguirà tancat fins que s’hagin resolt les afectacions, i el Ball de Gitanes i l’enterrament d’en Pellofa es traslladaran a l’Espai Firal. La Policia Local ha tallat el trànsit a l'avinguda de Carles Padrós aquest migdia pel risc imminent de caiguda d'un arbre de grans dimensions del Parc Central que va quedar greument afectat per les ventades.
L’endemà de les ventades, els serveis municipals segueixen treballant per resoldre incidències i afectacions provocades pel temporal excepcional de vent d’aquest dijous, que ha deixat a Mataró la ràfega màxima mai registrada (106 km/h a les 5 de la matinada).
El comitè de crisi s’ha tornat a reunir avui per analitzar incidències provocades pel vent a la ciutat i fer balanç de les afectacions. Protecció Civil desactivarà el Pla d’Actuació Municipal per risc de ventades aquest migdia, un cop finalitzat l’episodi.
La Policia Local va registrar 208 incidències per ventades entre les 0:00 i les 20h d’ahir dijous, amb una distribució geogràfica generalitzada i principalment relacionades amb la caiguda d’arbres, elements d’immobles i motocicletes caigudes.
Les ventades van provocar afectacions en 138 arbres, 99 dels quals van caure. La majoria d’incidències han estat per arrencament complert de l’arbre, no per trencament. El restabliment de la normalitat i la retirada de tot l’arbrat caigut requerirà de diversos dies consecutius de feina, prioritzant la seguretat de les persones, la circulació als vials principals de la ciutat i les actuacions en centres educatius. Així, aquest migdia s'ha decidit tallar al trànsit l'avinguda de Carles Padrós pel risc imminent de caiguda d'un pi de grans dimensions del Parc Central que va quedar greument afectat pel temporal.
El Parc Central, l’espai verd amb major afectació, no es podrà reobrir fins d’aquí a uns dies, quan s’hagin resolt les afectacions. Els actes de Carnestoltes que s’hi havien de celebrar -el Ball de Gitanes demà al migdia i l’enterrament d’en Pellofa dimecres al vespre-, es traslladaran a l’Espai Firal del Parc Central. També seguirà tancat durant el cap de setmana el Cementiri dels Caputxins, que sí que seguirà oferint els serveis funeraris que es puguin necessitar.
El vent també va provocar la caiguda de 13 fanals (dels 17.000 que hi ha a la ciutat) i va afectar un quadre elèctric. Es van registrar incidències en 14 semàfors, que es van resolent de manera progressiva.
Dues edificacions privades (al carrer de Vitòria i al carrer de Jaume I) van patir incidències per les ventades i van requerir l’actuació de Bombers i del Servei d’Urbanisme.
Afectacions en equipaments i serveis
Tots els centres escolars han pogut reprendre l’activitat educativa avui, algunes amb restriccions en espais concrets per afectacions puntuals, fonamentalment a patis per arbres caiguts. A l’Escola Camí del Mig s’ha trencat parcialment la claraboia, que requerirà una reparació completa durant els propers dies. L’escola concertada Sant Josep-Franciscanes sí que ha patit afectacions que impedien l’obertura normal del centre i l’Ajuntament ha cedit els pavellons Teresa Maria Roca i Jaume Parera perquè poguessin fer-hi activitat alternativa.
Pel que fa als equipaments esportius, la incidència més significativa ha estat la caiguda d’una torre d’enllumenat al Camp Municipal de Futbol de Cirera i s’han identificat afectacions menors en diverses instal·lacions.
En relació al transport públic, alguns recorreguts del Mataró Bus i dels autobusos interurbans es van veure afectats per incidències a la via pública. A les 14.30 h es va recuperar totalment la normalitat, tant pel que fa a recorreguts com a horaris.
L’Espai Mataró Connecta va registrar el doble de comunicats a la Bústia Ciutadana que en un altre dia feiner, i un 40 % més de trucades al telèfon d’atenció ciutadana 010. Les 150 cites anul·lades a les oficines de Cerdanyola i Rocafonda es reprogramaran durant els propers dies.
Publicat a
Protecció civil
Policia Local