Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Neixen les Jornades DES-H, un nou espai de reflexió per repensar les masculinitats

Escoltar

Neixen les Jornades DES-H, un nou espai de reflexió per repensar les masculinitats

La iniciativa, adreçada al món professional, busca compartir coneixement, experiències i bones pràctiques.

El cartell de la primera jornada 'DES-H: desaprenem, desmuntem i reconstruïm les masculinitats’
El cartell de la primera jornada 'DES-H: desaprenem, desmuntem i reconstruïm les masculinitats’

El proper 29 de maig se celebraran, per primera vegada, les ‘Jornades DES-H: desaprenem, desmuntem i reconstruïm les masculinitats’, un espai de trobada i reflexió col·lectiva per repensar les masculinitats. Es tracta d’una iniciativa organitzada pel Pla Corresponsables i el Servei d'Igualtat i Ciutadania de l'Ajuntament de Mataró conjuntament amb el TecnoCampus, que té per objectiu fomentar la sensibilització i la formació entorn de les masculinitats i la corresponsabilitat en les cures. 
 
La primera edició d’aquestes jornades se celebrarà a l’Auditori Centre de Congressos del TecnoCampus en horari de matí i comptarà amb taules rodones i ponències, adreçades a professionals, estudiants d’estudis superiors, entitats i empreses, que pretenen compartir coneixement, experiències i bones pràctiques en aquest àmbit.  

Les  jornades s'iniciaran amb una intervenció a càrrec del filòsof i Drag King Ken Pollet, que donarà pas a la ponència ‘Masculinitats en moviment: reptes i oportunitats per al canvi social’, moderada per Xavi Cela i impartida per Roy Galán. Durant el matí també hi haurà la taula rodona ‘De la responsabilitat al canvi’, amb la participació d’Olmo Morales, Jordi Elgström i Nando Carnero, que abordaran estratègies d’intervenció i rehabilitació amb homes que han exercit violència. Per finalitzar, s’analitzarà l’impacte de les plataformes digitals en la construcció de les masculinitats amb la taula rodona ‘Atrapat a la manosfera? Socialització masculina en l’era digital’, amb Lionel Delgado i Elisa García Mingo. 

Una aposta per transformar col·lectivament 
Les Jornades DES-H neixen amb l’objectiu de generar espais de reflexió col·lectiva al voltant de les masculinitats en un context de profunda transformació social. Durant les darreres dècades, els processos de canvi impulsats pel feminisme han situat les dones com a subjectes centrals de transformació. Malgrat els avenços enormes que això ha representat, la trobada busca omplir el buit social que ha deixat aquest canvi social: la manca d’interpel·lació, treball i responsabilització de les masculinitats com a agents actius en aquest procés de canvi. Tanmateix, no es vol abordar la qüestió des de la confrontació, si no des del reconeixement que els rols de gènere són condicionants per tothom, i que cal transformar-los col·lectivament. Amb aquesta voluntat, les Jornades Des-H reuneixen professionals, investigadors i referents del treball amb masculinitats per compartir eines, experiències i mirades que permetin avançar junts en aquest camí. 

La participació a la jornada requereix inscripció prèvia. 

Publicat a