Aigües de Mataró renovarà la xarxa de clavegueram del Camí del Mig entre la plaça de Manuel Serra i Xifra i la ronda de Francesc Macià
La companyia també renovarà la xarxa d’aigua potable d’un tram de la ronda de Leopoldo O’Donnell, l’encreuament amb el Camí del Mig i un tram de l’avinguda de Lluís Companys. Les dues actuacions es faran de manera conjunta per minimitzar les afectacions a la zona.
D’una banda, està prevista la renovació d’un tram de la xarxa d’aigua potable del Camí del Mig, a la cruïlla amb la plaça de Manuel Serra i Xifra i les parts que connecten amb ronda de Leopoldo O’Donnell i l’avinguda de Lluís Companys. L’actuació, que s’emmarca dins del Pla de Renovació del Pla Director de l’Aigua de Mataró (2011-2025), contempla substituir les canonades actuals per 383 metres de tubs de diferents materials i diàmetres, així com les descàrregues i les vàlvules de maniobra necessàries per al correcte funcionament i manteniment de la xarxa.
També es renovaran els hidrants per millorar la cobertura contra incendis de la zona. Per minimitzar l’impacte en la continuïtat del servei s’instal·laran canonades provisionals per garantir l’abastament d’aigua potable mentre es realitzen les tasques de retirada de l’antiga canonada i la instal·lació de la nova. La nova conducció seguirà el traçat de la canonada a substituir, i la rasa es realitzarà majoritàriament per la vorera, exceptuant els trams on hi ha cruïlles de carrers, que es realitzarà per calçada.
D’altra banda està prevista la renovació del clavegueram del Camí del Mig, en el tram que comprèn la plaça de Manuel Serra i Xifra i la ronda de Francesc Macià. La xarxa de clavegueram existent presenta un estat de conservació deficient.
Aquest tram té la particularitat que està a molta profunditat, hi circula un cabal important d’aigües residuals i part del traçat està a la vorera. Aquesta actuació està inclosa en l’ampliació del Pla Director del Clavegueram de Mataró (PDCLAM) com un tram a renovar de forma prioritària.
En l’obra de la xarxa de clavegueram es preveu la construcció de 261 metres de tubs de PVC de diferents diàmetres. Els claveguerons i connexions dels embornals també es faran amb tub de PVC. Es preveu la construcció de dos pous de registre de PVC, de tres cambres amb blocs de formigó i tres pous de parets de maó calat. Amb aquestes actuacions es millorarà la capacitat de drenatge del carrer.
Es preveu la reposició del paviment afectat de les voreres amb panot i amb asfalt a la calçada.
Tall de trànsit al Camí del Mig
A les obres de clavegueram la rasa anirà per la calçada. Per aquest motiu caldrà tallar el trànsit a l’àmbit afectat mentre es realitzin els treballs.
En aquest moment s’estan fent els tràmits pertinents per la licitació del projecte. Està previst començar les obres al juliol.
Les dues actuacions tenen una durada prevista de 25 setmanes en total. Però aquesta durada es pot veure afectada, perquè el Camí del Mig es considera com una via protegida arqueològicament, i les excavacions de les rases es faran sempre amb seguiment arqueològic.
Les obres tenen un pressupost d’1.338.747,75€ (IVA inclòs) incloent l’obra mecànica més la retirada de canonades de fibrociment.
Publicat a
Mataró pel clima
Medi ambient i sostenibilitat
Mobilitat i transports