Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament treballa noves mesures impulsades per la Taula per a la reconstrucció social i econòmica

Escoltar

L’Ajuntament treballa noves mesures impulsades per la Taula per a la reconstrucció social i econòmica

Les noves mesures són, entre altres, ajuts per a microempreses i autònoms, un servei d’intermediació per als lloguers comercials, i noves subvencions per a entitats esportives.

Dispositiu de suport a la tramitació digital. Foto: Ajuntament
Dispositiu de suport a la tramitació digital. Foto: Ajuntament

La Taula per a la reconstrucció social i econòmica es va reunir de nou divendres passat, 26 de març, per donar compte de les darreres mesures aprovades i que ja s’han començat a treballar per seguir atenent les necessitats dels sectors i persones més afectades per la crisi derivada de la pandèmia de la Covid-19.

Aquest òrgan està integrat per l’alcalde, David Bote, representants dels grups municipals i els membres del Consell Econòmic i Social de Mataró que donen suport al Pacte per a la reconstrucció (FAGEM, PIMEC, UGT i CCOO).  

El pressupost de l’Ajuntament per al 2021 reserva 3,2 milions per a la reconstrucció social i econòmica, però el Govern municipal ja ha anunciat que li afegirà al voltant d’un milió més, procedent d’una part del romanent de tresoreria de l’exercici anterior.

Durant aquest 2021, l’Ajuntament donarà continuïtat a mesures aprovades per la Taula ja iniciades l’any anterior, com la bonificació del 50% de la taxa de les terrasses, continuar amb l’aplicació de mesures preventives de la COVID als mercats de marxants, o contractar dispositius de suport als serveis d’Ocupació i Llicències per a la reactivació econòmica.

A banda, la Taula ha aprovat posar en marxa un seguit de mesures prioritàries, tant en l’àmbit de promoció econòmica com en l’àmbit social. A la darrera reunió, es va donar compte de cinc noves accions en marxa o que s’han començat a treballar i es desenvoluparan en els propers mesos:

  • Dispositiu de suport a la tramitació digital: aquesta acció va ser aprovada el passat novembre per la Taula i està en marxa des del febrer d’aquest any, com a prova pilot per ajudar persones sense competències digitals o sense recursos informàtics a realitzar tràmits telemàtics d’altres administracions públiques. Es preveu destinar 60.000 €.

  • Ajuts a microempreses i autònoms per a la compensació parcial de despeses forçoses derivades de la situació de pandèmia, com les despeses en mesures de seguretat, protecció i salut, subministraments bàsics, assegurances, despeses d’assessoria i gestoria per tramitacions excepcionals, despeses d’arrendament de locals o despatxos d’activitat econòmica, informes o projecte d’adequació de local, implementació de nous serveis o adaptació dels existents per mantenir l’activitat (excepte la digitalització, que va tenir línia pròpia d’ajuts), etc. Se subvencionarà un 50 % de la despesa aportada amb un límit de 1.000 €. Es preveu destinar 350.000 €. Aquesta convocatòria d’ajuts s’obrirà properament.

  • Dispositiu d’informació i d’intermediació per a lloguers de locals comercials: serà un servei d’informació, intermediació i assessorament personalitzat en relació a les opcions per afrontar les dificultats pel pagament del lloguer dels locals comercials arran de la COVID-19, així com davant necessitats de cessament de l’activitat empresarial. L’Ajuntament contractarà una bossa d’hores al Col·legi d’Advocats de Mataró per prestar aquest servei, que s’oferirà gratuïtament a les persones usuàries (propietàries i llogateres). L’Oficina Mataró Empresa gestionarà les peticions. Al servei, que es posarà en marxa properament, s’hi destinen 5.000 €.

  • Suport a la implementació de la futura àrea de promoció econòmica urbana (APEU): es tracta d’implementar mesures per informar dels beneficis i sensibilitzar els agents implicats de cara a la futura creació d’una APEU a Mataró. Les APEU, que estan regulades a Catalunya per la Llei 15/2020 del 22 de desembre, són àrees geogràfiques ben delimitades, d’un o diversos municipis, on les activitats empresarials i l’administració local es posen d’acord per promoure i dinamitzar la zona a partir d’un pla d’acció que s’ha d’adequar a les finalitats d’interès general. Es preveu destinar 12.000 € a aquesta acció.

  • Subvencions a entitats esportives que participen en competicions estatals: l’Ajuntament preveu destinar 34.000 € a subvencions nominatives per a les sis entitats esportives de Mataró que participen en competicions estatals. L’objectiu és ajudar a les despeses extraordinàries que han tingut els equips durant la temporada esportiva vigent derivades de la COVID-19. Despeses com els test PCR i d’antígens obligatoris, materials de neteja i desinfecció, desplaçaments extraordinaris fruit de suspensions de positius, etc.

 

També s’està acabant de definir, tal i com es va informar als membre de la Taula, una línia d’ajuts per al foment a la contractació de persones que estan buscant feina.

Durant la reunió de la Taula per a la reconstrucció social i econòmica del passat divendres també es va donar a conèixer als seus membres l’estudi “Impacte de la COVID-19 a l’agenda 2030 en clau urbana. Reptes i prioritats per a Mataró”, que ha elaborat la Diputació de Barcelona, i que també s’haurà de tenir en compte per reorientar i enfocar millor les accions de futur.


Publicat a