La Policia Local de Mataró potencia la proximitat per millorar els serveis de seguretat i convivència a la ciutat
El Pla de Policia Comunitària 2021-2023 vol garantir atenció immediata, resposta eficaç i actuacions preventives en la resolució dels problemes de seguretat, convivència i trànsit.
La presència de la Policia Local al territori ofereix un coneixement en profunditat que permet treballar i dissenyar plans d’actuació enfocats a donar resposta a les necessitats reals de seguretat. És per això que la Policia Local de Mataró s’organitza per estar més a prop dels ciutadans, donar una resposta immediata i prestar serveis especialitzats.
El Pla de Policia Comunitària reforça l’àrea de la Policia de Barri que és qui atén i resol les problemàtiques de seguretat que requereixen intervenció planificada i especialitzada. Aquests agents actuen com interlocutors amb entitats socials i culturals dels barris així com amb els consells territorials. A més, fan d’enllaç amb els serveis de l’Ajuntament de manera que en els casos en els que es requereix l’actuació de diferents departaments, es garanteix una resposta coordinada i integral en la resolució dels problemes. Els agents de la Policia de Barri també atenen consultes i denuncies i treballen de forma descentralitzada amb l’Oficina Mòbil d’Atenció Ciutadana (OMAC).
Per reforçar aquesta policia de proximitat, la Policia Local de Mataró disposarà de noves eines i recursos:
- Nous perfils professionals que s’incorporaran a l’equip humà de la Policia Local i que dotaran de més eficiència al treball policial. S’encarregaran de l’àrea administrativa, la mediació, l’assistència i el seguiment de les víctimes de delictes, la gestió de les comunicacions o la vigilància d’instal·lacions.
- La Coordinació amb els Mossos d’Esquadra en l’atenció a les incidències i la planificació de dispositius conjunts així com optimitzar els recursos de gestió interna en el trasllat i custòdia de detinguts o en la tramitació d’atestats policials, garantirà més presència policial al territori.
- Eines tecnològiques per millorar l’eficiència i donar un millor servei a la ciutadania com una App per a dispositius electrònics que permetrà als ciutadans contactar amb la Policia Local de forma fàcil i eficaç; la posta en marxa d’un Centre d’Atenció Telemàtica que oferirà atenció personalitzada; equips de gestió, control i videovigilància per millorar l’eficàcia, l’eficiència i la sostenibilitat, o la digitalització dels processos de treball i objectiu “paper zero”.
La Policia Local de Mataró compta també amb l’àrea Territorial que permet la reacció de primer nivell, així com la detecció i resolució proactiva dels problemes. En aquesta àrea es potencia el patrullatge preventiu i planificat. Finalment hi ha l’àrea de Trànsit que està centrada en millorar la mobilitat vetllant per la disciplina del trànsit i promovent la seguretat viària. S’encarrega de la prevenció i investigació dels accidents de trànsit i la gestió dels vehicles abandonats i coordina els programes d’educació viària, dirigits tant a escolars com adults.