Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró es consolida com a gran plató de produccions audiovisuals

Escoltar

Mataró es consolida com a gran plató de produccions audiovisuals

La ciutat s’ha convertit en un emplaçament atractiu i durant l’any 2024 ha estat escenari de més d’un centenar de rodatges de cinema, televisió i publicitat. Cada vegada hi ha més produccions interessades en rodar a Mataró i el Maresme per les facilitats que s’ofereixen i la professionalitat de Maresme Film Commission, l’ens encarregat de la captació dels rodatges.

Imatges del rodatge de la pel·lícula 'People we meet on vacation' a la plaça de Santa Maria de Mataró. Foto: Maresme Film Commission
Imatges del rodatge de la pel·lícula 'People we meet on vacation' a la plaça de Santa Maria de Mataró. Foto: Maresme Film Commission

Les dades mostren el potencial de Mataró com escenari de produccions audiovisuals. Durant l’any passat la ciutat va ser escenari de 108 produccions audiovisuals, entre rodatges de cinema, televisió i publicitat així com campanyes fotogràfiques que s’han realitzat en 68 emplaçaments diferents de Mataró. 
 
De les 108 produccions realitzades n’hi ha 13 per a curtmetratges de ficció com Fardos, Paloma ¿qué haces?, Ser un hombre, Juanita o Telares; 5 rodatges per a llargmetratges: Wolfgam, Salve Maria i People we meet on vacation. Pel que fa a les produccions per a sèries n’hi ha hagut 7 per a plataformes d’streaming i cadenes de televisió com Dos tumbas, La legítima, Terra Alta o The night manager.  
 
Durant el darrer any també s’han fet rodatges per a programes de TV com Tens un minut, Sabotejadors, Eufòria o Bèsties i documentals com Crims, Lazos de sangre o Megamix. Finalment la ciutat també ha estat escenari de  diferents produccions acadèmiques i campanyes publicitàries. L’ens encarregat de la captació dels rodatges a la ciutat és Maresme Film Commission’. 
 
El potencial de Mataró com a gran plató de produccions audiovisuals és també una oportunitat per a l’impuls del turisme de pantalla, una tendència a l’alça basada en visitar llocs que han aparegut en pel·lícules o sèries, així com l’experiència turística basada en productes i atractius vinculats al cinema.