Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Prop de 10.500 visitants atesos a l’Oficina de Turisme i al Punt d’informació turística fins al 31 d’agost

Escoltar

Prop de 10.500 visitants atesos a l’Oficina de Turisme i al Punt d’informació turística fins al 31 d’agost

Més de 31.000 persones s’havien allotjat a tres dels quatre hotels de Mataró i al càmping fins al 15 d’agost, un 76,45 % dels quals són turistes estrangers

Punt d'informació turística ha funcionat per tercer any al Centre Cívic Cabot i Barba. Foto: Ajuntament
Punt d'informació turística ha funcionat per tercer any al Centre Cívic Cabot i Barba. Foto: Ajuntament

Mataró ha atès 10.450 persones entre l’Oficina de Turisme i el Punt d’informació turística situat al Centre Cívic Cabot i Barba entre l’1 de maig i el 31 d’agost, un miler de persones més (11’7 %) respecte el mateix període de 2018. Desglossat per oficines, 8.267 visitants s’han adreçat a l’Oficina de Turisme (La Riera, 48) i 2.183 al Punt d’informació turística (plaça de Miquel Biada, 5), habilitat per tercer any consecutiu.

Del total de visitants atesos, un 43,72 % són estrangers. Pel que fa al seu origen, un 31,33 % són procedents de França; un 10,03 % del Regne Unit; un 8,87 % d’Alemanya i un 8,04 % d’Itàlia.

Els principals reclams de la ciutat són els museus i centres d’art, les rutes i visites guiades, la casa Coll i Regàs, la Nau Gaudí i Les Santes i les festes populars. De fet, un 46,5 % dels turistes que visiten Mataró ho fan atrets pel turisme cultural i un 24,58 % atrets per les compres. Més lluny queden segments com el turisme religiós (6,89 %) o el turisme actiu (5,63 %).

Pel que fa al web de Promoció de Ciutat www.visitmataro.cat, ha registrat 47.043 usuaris i 100.301 pàgines vistes des de principis d’any. El 75,67 % de les consultes s’han fet des d’un dispositiu mòbil i el nombre de visites s’ha intensificat durant la Setmana Santa i durant la temporada turística. En aquest espai s’hi pot trobar tota l’oferta turística, gastronòmica, comercial i d’oci de la ciutat en quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès. Aquesta informació també es difon a través dels perfils de VisitMataró a Facebook, Twitter i Instagram.

 

Rutes i visites guiades

Fins al 31 d’agost s’han realitzat 40 rutes guiades en què hi ha participat 360 persones.

Amb la voluntat d’oferir visites turístiques específiques per a públic estranger, durant els mesos de juliol i agost s’han programat 16 visites guiades en anglès i francès de la ruta “El Modernisme a Mataró”, que s’han afegit a les visites que es fan habitualment. Prop d’un centenar de persones han fet aquesta ruta (71 en anglès i 27 en francès).

El servei gratuït d’audioguies –s’ofereix en català, castellà, anglès, francès i rus- ha estat utilitzat per 430 persones, un 75,86 % de les quals són estrangeres.

 

Ocupació hotelera

Entre l’1 de maig i el 15 d’agost, 31.711 persones s’han allotjat a tres dels quatre hotels de Mataró i al càmping. El 76,45 % d’aquests turistes són estrangers.

 

Promoció i difusió exterior

Un indicador del creixent posicionament turístic de la ciutat és el nombre de prescriptors especialitzats que han visitat Mataró per conèixer la seva oferta i entre els quals destaquen els bloggers participants a l’acció Costa Barcelona Week de la Diputació de Barcelona o l’acollida de la trobada anual de l’associació Barcelona Travel Bloggers, amb més d’un centenar de participants.

Mataró també està intensificant la seva presència en fòrums i esdeveniments sectorials del turisme per promocionar-se a nivell nacional i internacional. En aquest marc, per primer cop s’ha participat en una acció promocional a Bèlgica i Holanda amb agències de viatge i tour operadors. Aquesta acció s’ha sumat a d’altres que ja s’havien fet en anys anteriors, com la participació a fires com B-Travel o el Mercat d’Escapades a Barcelona, Fitur a Madrid o Expovacaciones de Bilbao.