Visita dinamitzada: Mataró: de Mancos a Djembereng. Paisatge sonor d'una ciutat Novetat
Sabeu què és el paisatge sonor... I quin seria el paisatge sonor de Mataró... Us convidem a descobrir ‘Mataró: de Djembereng a Mancos. Paisatge sonor d’una ciutat’ on podrem escoltar algunes sonoritats de la capital del Maresme i prendre consciència de la diversitat cultural, social, religiosa i identitària de la societat que l'habita.
Metodologia
Sabeu què és el paisatge sonor... I quin seria el paisatge sonor de Mataró...Us convidem a descobrir ‘Mataró: de Djembereng a Mancos. Paisatge sonor d’una ciutat’ on podrem escoltar algunes sonoritats de la capital del Maresme i prendre consciència de la diversitat cultural, social, religiosa i identitària de la societat que l'habita. Quins són els objectius d’aquesta visita dinamitzada... Treballar l’escolta activa. Us proposarem relaxar una mica el cos, activar els cinc sentits, tancar els ulls a estones i escoltar amb atenció. El desig de generar un conjunt de processos d’aprenentatge reflexiu, a partir d’activitats de caràcter vivencial i lúdic per tal que l’alumnat gaudeixi d’una implicació i immersió sonores conscients. En que consistirà l’itinerari de visita... Es conforma per tres activitats consecutives anomenades “Rutes sonores”, “Històries de vida. Narratives sonores” i “Com sona Can Marfà?” que es realitzaran en el mateix equipament. També, s’han dissenyat un conjunt d’activitats a desenvolupar prèviament a la visita al museu i posteriorment a aquesta.
Objectius
-Ús de la tecnologia per desenvolupar valors socials i cívics, i per a la comunicació dels coneixements adquirits. -Elaboració de produccions artístiques que promoguin una mirada crítica sobre el nostre entorn, tot preveient els recursos materials i els procediments necessaris per satisfer el procés creatiu. -Participació en treballs cooperatius, des d’un aprenentatge individual o en grup, cercant solucions raonades, creatives i solidàries. -Expressió de les emocions pròpies i autoregulació de la conducta, desenvolupant l’autoestima. -Experimentació dels diversos llenguatges per fer possible la comprensió de la realitat i del patrimoni inmaterial.
Reserves
Observacions (necessitats tècniques i altres)
- Igualtat, convivència i justícia global
- Comunicació i llengua
- Història i patrimoni cultural
- Memòria històrica
- Educació
- Art
- Música
- Arts visuals i plàstiques
- Educació en les arts
- Llengua i literatura catalana
- Llengua i literatura castellana
- Llengües estrangeres
- Àmbit social
- Ciències socials
- Àmbit artístic
- Educació artística: visual i plàstica, arts escèniques, música i dansa
- Educació en valors socials i cívics
- Educació primària
- Educació Secundària Obligatòria
- Batxillerat
- Cicles formatius
Mapa Mostrar mapa
Dies De dimarts a divendres
Horari Prèvia concertació
Durada 1 h 30 min
Preu Gratuït
Grup 25 alumnes