Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Visita dinamitzada: Mataró: de Mancos a Djembereng. Paisatge sonor d'una ciutat Novetat

Sabeu què és el paisatge sonor... I quin seria el paisatge sonor de Mataró... Us convidem a descobrir ‘Mataró: de Djembereng a Mancos. Paisatge sonor d’una ciutat’ on podrem escoltar algunes sonoritats de la capital del Maresme i prendre consciència de la diversitat cultural, social, religiosa i identitària de la societat que l'habita.

Metodologia

Sabeu què és el paisatge sonor... I quin seria el paisatge sonor de Mataró...Us convidem a descobrir ‘Mataró: de Djembereng a Mancos. Paisatge sonor d’una ciutat’ on podrem escoltar algunes sonoritats de la capital del Maresme i prendre consciència de la diversitat cultural, social, religiosa i identitària de la societat que l'habita. Quins són els objectius d’aquesta visita dinamitzada... Treballar l’escolta activa. Us proposarem relaxar una mica el cos, activar els cinc sentits, tancar els ulls a estones i escoltar amb atenció. El desig de generar un conjunt de processos d’aprenentatge reflexiu, a partir d’activitats de caràcter vivencial i lúdic per tal que l’alumnat gaudeixi d’una implicació i immersió sonores conscients. En que consistirà l’itinerari de visita... Es conforma per tres activitats consecutives anomenades “Rutes sonores”, “Històries de vida. Narratives sonores” i “Com sona Can Marfà?” que es realitzaran en el mateix equipament. També, s’han dissenyat un conjunt d’activitats a desenvolupar prèviament a la visita al museu i posteriorment a aquesta.

Objectius

-Ús de la tecnologia per desenvolupar valors socials i cívics, i per a la comunicació dels coneixements adquirits. -Elaboració de produccions artístiques que promoguin una mirada crítica sobre el nostre entorn, tot preveient els recursos materials i els procediments necessaris per satisfer el procés creatiu. -Participació en treballs cooperatius, des d’un aprenentatge individual o en grup, cercant solucions raonades, creatives i solidàries. -Expressió de les emocions pròpies i autoregulació de la conducta, desenvolupant l’autoestima. -Experimentació dels diversos llenguatges per fer possible la comprensió de la realitat i del patrimoni inmaterial.

Reserves

Serveis Educatius Cultura Tel. 93.741.29.30 (de 9 a 14 h) A/e educacultura@ajmataro.cat

Observacions (necessitats tècniques i altres)

-Visita dinamitzada destinada a alumnes d'Educació Primària Cicle Mitjà i Superior, Secundària, Batxillerats i Cicles Formatius
Àrees temàtiques
  • Igualtat, convivència i justícia global
  • Comunicació i llengua
  • Història i patrimoni cultural
  • Memòria històrica
  • Educació
  • Art
  • Música
  • Arts visuals i plàstiques
  • Educació en les arts
Àmbits
  • Llengua i literatura catalana
  • Llengua i literatura castellana
  • Llengües estrangeres
  • Àmbit social
  • Ciències socials
  • Àmbit artístic
  • Educació artística: visual i plàstica, arts escèniques, música i dansa
  • Educació en valors socials i cívics
Persones destinatàries
  • Educació primària
  • Educació Secundària Obligatòria
  • Batxillerat
  • Cicles formatius

Mapa Mostrar mapa

Dies De dimarts a divendres

Horari Prèvia concertació

Durada 1 h 30 min

Preu Gratuït

Grup 25 alumnes

Inscripció