Visita dinamitzada: Història d'un mitjó
Mitjançant un seguit de dinàmiques l'alumnat descobrirà diferents àmbits de l'exposició permanent de Can Marfà: el cicle de producció d'un mitjó, com s'han fet mitjons des de l'antiguitat (de la manufactura a la fàbrica), com funciona un teler de mitjons (un teler de teixit tubular), tècniques i materials. L'activitat s'inicia presentant un mitjó titella que vol que coneguem la seva procedència. Així doncs, farem una visita pels espais expositius que ens en donarà les claus. Seguidament, anirem a l'aula taller on els alumnes descobriran les parts bàsiques d'un mitjó i hauran de relacionar diferent tipus de mitjó amb diferent tipus de calçat. Mitjançant un joc de relació es treballaran aspectes com la identificació de fibres (llana i cotó), colors, formes i talles, i s'introduiran elements per a la reflexió sobre l'ús, manteniment i desgast de les peces de vestir. Com a cloenda de l’activitat, donarem un nou ús a un vell mitjó tot treballant la imaginació i el reciclatge.
Metodologia
L'activitat s'inicia presentant un mitjó titella que vol que coneguem la seva procedència. Mitjançant un seguit de dinàmiques que portaran a l'alumnat a descobrir diferents àmbits de l'exposició permanent de Can Marfà descobrirem el cicle de vida d'un mitjó, com s'han fet mitjons des de l'antiguitat (de la manufactura a la fàbrica), com funciona un teler de mitjons (un teler de teixit tubular). Després de la visita, l'activitat continua a l'espai aula taller on els alumnes descobriran les parts bàsiques d'un mitjó i hauran de relacionar diferent tipus de mitjó amb diferent tipus de calçat. Mitjançant un joc de relació es treballaran aspectes com la identificació de fibres (llana i cotó), colors, formes i talles, i s'introduiran elements per a la reflexió sobre l'ús, manteniment i desgast de les peces de vestir.
Objectius
-Descobrir com és el procés de fabricació d'un mitjó.
-Identificar els elements de disseny d'un mitjó (material, color, forma ) i moda.
-Introduir els materials tèxtils i classificar-los (fibres).
-Pensar sobre l'ús, manteniment i desgast de les peces de vestir.
-Proposar alternatives per al reciclatge de peces de vestir.
-Relacionar tipologia de mitjó amb funció.
-Identificar les tècniques i materials propis de cada època.
Reserves
Observacions (necessitats tècniques i altres)
- Història i patrimoni cultural
- Tecnologia
- Tecnologia
- Ciències socials
- Geografia i Història
- Educació primària
Mapa Mostrar mapa
Dies De dimarts a divendres
Horari Prèvia concertació
Durada 1 h 15 min
Preu Gratuït
Grup 25 alumnes
Període d'inscripció Curs escolar
Període de realització Curs escolar