Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Visita dinamitzada: Història d'un mitjó

Mitjançant un seguit de dinàmiques l'alumnat descobrirà diferents àmbits de l'exposició permanent de Can Marfà: el cicle de producció d'un mitjó, com s'han fet mitjons des de l'antiguitat (de la manufactura a la fàbrica), com funciona un teler de mitjons (un teler de teixit tubular), tècniques i materials. L'activitat s'inicia presentant un mitjó titella que vol que coneguem la seva procedència. Així doncs, farem una visita pels espais expositius que ens en donarà les claus. Seguidament, anirem a l'aula taller on els alumnes descobriran les parts bàsiques d'un mitjó i hauran de relacionar diferent tipus de mitjó amb diferent tipus de calçat. Mitjançant un joc de relació es treballaran aspectes com la identificació de fibres (llana i cotó), colors, formes i talles, i s'introduiran elements per a la reflexió sobre l'ús, manteniment i desgast de les peces de vestir. Com a cloenda de l’activitat, donarem un nou ús a un vell mitjó tot treballant la imaginació i el reciclatge.

Metodologia

L'activitat s'inicia presentant un mitjó titella que vol que coneguem la seva procedència. Mitjançant un seguit de dinàmiques que portaran a l'alumnat a descobrir diferents àmbits de l'exposició permanent de Can Marfà descobrirem el cicle de vida d'un mitjó, com s'han fet mitjons des de l'antiguitat (de la manufactura a la fàbrica), com funciona un teler de mitjons (un teler de teixit tubular). Després de la visita, l'activitat continua a l'espai aula taller on els alumnes descobriran les parts bàsiques d'un mitjó i hauran de relacionar diferent tipus de mitjó amb diferent tipus de calçat. Mitjançant un joc de relació es treballaran aspectes com la identificació de fibres (llana i cotó), colors, formes i talles, i s'introduiran elements per a la reflexió sobre l'ús, manteniment i desgast de les peces de vestir.

Objectius

-Descobrir com és el procés de fabricació d'un mitjó.

-Identificar els elements de disseny d'un mitjó (material, color, forma ) i moda.

-Introduir els materials tèxtils i classificar-los (fibres).

-Pensar sobre l'ús, manteniment i desgast de les peces de vestir.

-Proposar alternatives per al reciclatge de peces de vestir.

-Relacionar tipologia de mitjó amb funció.

-Identificar les tècniques i materials propis de cada època.

Reserves

Serveis Educatius Cultura Tel. 93.741.29.30 (de 9 a 14 h) A/e educacultura@ajmataro.cat

Observacions (necessitats tècniques i altres)

Cicle inicial d'educació primària Propostes de reciclatge de mitjons: Mitjó gerro https://www.pinterest.com/pin/509610514054563093/ Pelutx http://www.tresxics.com/blog/fem-un-peluix.html Una joguina pel gat http://otcvet.com/blog/diez-juguetes-para-gatos-hechos-en-casa/ Serp de mitjons http://mariquillasaez.com/recicla-tus-calcetines/ Folrar testos http://loca-por-micasa.blogs.micasarevista.com/2010/02/27/reciclar-calcetines-sueltos/ Guants sense dits http://es.paperblog.com/reaprovecha-calcetines-viejos-1034824/ Esborrador http://ecologismos.com/ideas-para-reciclar-calcetines/
Àrees temàtiques
  • Història i patrimoni cultural
  • Tecnologia
Àmbits
  • Tecnologia
  • Ciències socials
  • Geografia i Història
Persones destinatàries
  • Educació primària

Mapa Mostrar mapa

Dies De dimarts a divendres

Horari Prèvia concertació

Durada 1 h 15 min

Preu Gratuït

Grup 25 alumnes

Període d'inscripció Curs escolar

Període de realització Curs escolar

Inscripció