Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Taller: Mans que dibuixen, mans que parlen

En Jordi Arenas ens espera al menjador de casa seva. Allà descobrirem la seva obra com a pintor, i la seva gran destresa i habilitat per dibuixar mans. Mans amb diferents posicions, gestos, que expressen, que parlen! Nosaltres dibuixarem mans i jugarem a esbrinar què ens volen dir. L’activitat s’inicia en el menjador de Ca l’Arenas, allà l’educador/a llegirà una carta que en Jordi Arenas haurà deixat preparada. A la sala taller, explicarem un conte i després mirarem imatges de fragments de dibuixos de Jordi Arenas on hi surten mans i intentarem entre tots endevinar què volen expressar, que volen dir-nos. Reflexionarem sobre la importància que tenen les mans en persones amb discapacitat visual o auditiva, sentit inclusiu. A continuació representarem com serien unes quantes mans que parlessin. Proposem als nens i nenes que de totes les mans que hem teatralitzat en triïn un parell i les dibuixin, amb molts detalls, recordant que les mans tenen línies, arrugues, ungles, venes... Un cop dibuixades ens les posarem a les nostres mans!. Ara es tracta de jugar.

Metodologia

L’activitat s’inicia en el menjador de Ca l’Arenas, sala on realitzarem l’explicació de la història de la casa i el perquè del seu nom, posant accent en la figura de l’artista Jordi Arenas. Allà l’educador/a llegirà una carta que en Jordi Arenas haurà deixat preparada. En aquesta carta s’explica que li agradava molt dibuixar persones i que li agradava també molt dibuixar-les amb les mans molt expressives; com si les mans parlessin. I que en l’activitat d’avui escoltarem un conte... mirarem mans... dibuixarem mans... i parlarem amb les mans! Tot seguit realitzarem una visita a la planta baixa de la casa, mostrant les diferents estances i indicant l’ús que tenien quan Jordi Arenas hi vivia. Un cop acabada la visita, baixarem a la sala taller, on primer explicarem un conte. Després mirarem imatges de fragments de dibuixos de Jordi Arenas on hi surten mans i intentarem entre tots endevinar què volen expressar, que volen dir-nos. A continuació, tot fent rotllana, representarem com serien unes quantes mans que parlessin. Proposem els nens i nenes que de totes les mans que hem teatralitzat en triïn un parell i les dibuixin. Amb molts detalls, recordant que les mans tenen línies, arrugues, ungles, venes... Un cop dibuixades les mans... ens les posem a les nostres mans!. Ara es tracta de jugar. Que els nens i les nenes que vulguin, ensenyin a la resta del grup les seves mans per tal que els altres endevinin què expressen.

Objectius

- Conèixer l’obra de Jordi Arenas, visualitzar imatges de fragments de dibuixos  on hi surten mans. +

- Treballar les emocions.

- La comunicació no verbal: parlar amb el cos, expressar amb el cos.

- Dibuixar de forma expressiva les diferents maneres que tenen les mans de comunicar-se.

- Posar accent en el sentit inclusiu que les mans i el tacte ens proporciona.

Reserves

Serveis Educatius Cultura C. d’Argentona, 64 Tel. 93.741.29.30 ( de 9 a 14 h ) A/e educacultura@ajmataro.cat

Observacions (necessitats tècniques i altres)

Cicle inicial d'educació primària
Àrees temàtiques
  • Art
  • Educació en les arts
  • Arts visuals i plàstiques
Àmbits
  • Àmbit artístic
  • Educació artística: visual i plàstica, arts escèniques, música i dansa
Persones destinatàries
  • Educació primària

Mapa Mostrar mapa

Dies De dimarts a divendres

Horari Concertació prèvia

Durada 1 h 30 min

Preu 3 euros alumne

Grup 25 alumnes

Període d'inscripció Curs escolar

Període de realització Curs escolar