Taller: Marinada forta, pluja a la porta
Descobrirem que els germans Arenas tenien una gran estimació i devoció pel mar i per la infinita varietat de tons blaus que el definien. A partir d’un conte visual i sonor amb les obres dels dos artistes, narrarem com es desenvolupa una tempesta marina, veurem com el cel i el mar canvia de colors, observarem les formes dels núvols, sentirem la pluja i el vent... i ens endinsarem en el món dels refranys com marinada forta, pluja a la porta o cel rogent, pluja o vent... L’activitat s’inicia en el menjador de Ca l’Arenas. Allà l’educador/a llegirà una carta que en Jordi Arenas haurà deixat preparada. En aquesta carta ens convida a “barrejar” sensacions amb colors, amb sons.... i tot plegat “amanit” amb una bona dosi de fantasia. Ens diu que per fer tot això ens anirà de primera poder observar les aquarel•les del seu germà Jaume. Després baixarem a la sala taller, on explicarem un conte i provocarem entre tots un bon “temporal”, que farà de banda sonora. Acabarem omplint la casa de núvols. Cada nen, cada nena, en crearà un. Pot ser de colors perquè ens l’imaginem prop del sol.... i pot ser de pluja fent que l’hi caiguin gotes... i pot ser que faci remor de pluja...!
Metodologia
L’activitat s’inicia en el menjador de Ca l’Arenas, sala on realitzarem l’explicació de la història de la casa i el perquè del seu nom, posant accent en la figura de l’artista Jordi Arenas. Allà l educador/a llegirà una carta que en Jordi Arenas haurà deixat preparada. En aquesta carta ens convida a “barrejar” sensacions, amb colors, amb sons.... i tot plegat ben “amanit” amb una bona dosi de fantasia. Ens diu també que per fer tot això ens anirà de primera poder observar les aquarel•les del seu germà Jaume i explicar un conte on entre tots desencadenem un bon “temporal” i omplim de núvols la casa!!! Tot seguit realitzarem una visita a la planta baixa de la casa, mostrant les diferents estances i indicant l’ús que tenien quan Jordi Arenas hi vivia. Un cop acabada la visita, baixarem a la sala taller, on explicarem el conte. I per tal que aquest tingui banda sonora, l’educadora demana la col•laboració de tots plegats. Una vegada finalitzada la història fem la proposta: omplir el soterrani de núvols. Cada nen, cada nena, crea un núvol. Pot ser de colors perquè ens l’imaginem prop del sol.... i pot ser de pluja fent que l’hi caiguin gotes... i pot ser que faci remor de pluja...!
Objectius
- Conèixer l’obra dels germans Arenas, visualitzar imatges on el mar i el cel són protagonistes.
- Observar i recordar els colors que sovint veiem al cel, als núvols i al mar.
- Posar so a les imatges.
- Treballar el volum.
- Desvetllar la imaginació i la creativitat.
- Analitzar els refranys populars referents al mar, cel i clima.
-Saviesa popular, societat antiga i moderna.
Reserves
Observacions (necessitats tècniques i altres)
- Art
- Educació en les arts
- Arts visuals i plàstiques
- Àmbit artístic
- Educació artística: visual i plàstica, arts escèniques, música i dansa
- Educació primària
Mapa Mostrar mapa
Dies De dimarts a divendres
Horari Concertació prèvia
Durada 1 h 30 min
Preu 3 euros alumne
Grup 25 alumnes
Període d'inscripció Curs escolar
Període de realització Curs escolar