Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Tres vegades Barroc Novetat

A través de l’exposició a Can Serra. Museu de Mataró “Tres vegades no. Història d'un quadre (1645-2024)”, centrada en l’obra “Negació de Sant Pere”, sorgida de l’entorn del pintor italià Bartolomeo Manfredi (1582-1622), analitzarem què oculten les mirades encreuades dels personatges, el significat darrere dels colors i la importància de la llum i les ombres. Descobrirem, a més, el procés de restauració i la vinculació de l’obra amb Mataró.

Metodologia

Farem un recorregut per l’exposició per conèixer les característiques principals del moviment artístic i social del Barroc i els exemples a la ciutat de Mataró. A través de diverses dinamitzacions, experimentarem, a partir de l’obra exposada i altres materials (objectes, vestits i eines) l’ús de la llum, el color i l’expressivitat dels personatges. 

Objectius

  • Introduir les característiques bàsiques del Barroc, com a moviment artístic i social a l’alumnat. 
  • Presentar l’obra “Negació de Sant Pere”, sorgida de l’entorn del pintor italià Bartolomeo Manfredi (1582-1622). 
  • Analitzar l’obra, la seva significació i representació plàstica i tècnica, en relació amb el seu context i a les directrius essencials del Barroc. 
  • Valorar el procés de restauració de l’obra i la seva rellevància en la història i el llegat patrimonial de la ciutat de Mataró. 
  • Entendre, a través de dinàmiques, la tècnica i la significació entorn del color i la llum utilitzada pels artistes del moment. 

Reserves

Serveis Educatius Cultura Tel. 93.741.29.30 (dl a dv de 9 a 14 h) A/e educacultura@ajmataro.cat

Observacions (necessitats tècniques i altres)

Activitat dirigida a: 2n i 3r cicle de Primària (3r i 4t i 5è i 6è) ESO, Batxillerat, Cicles Formatius, CFA, CEE i Altres
Àrees temàtiques
  • Art
  • Història i patrimoni cultural
  • Educació en les arts
  • Arts visuals i plàstiques
Àmbits
  • Àmbit artístic
  • Geografia i Història
Persones destinatàries
  • Educació primària
  • Educació Secundària Obligatòria
  • Batxillerat
  • Cicles formatius
  • Escoles d´adults
  • Educació especial
  • Altres

Mapa Mostrar mapa

Qui organitza Museu de Mataró

Dies De dimarts a divendres

Horari Prèvia concertació

Durada 1,25 h

Preu Gratuït

Grup 25 alumnes

Període d'inscripció Curs escolar

Període de realització Curs escolar

Inscripció