Donem la benvinguda al nou web municipal

Logo de Grup municipal CiU

Grup municipal CiU

La informació que apareix en aquest article és responsabilitat del Grup municipal CiU

Donem la benvinguda al nou web municipal

Des del grup municipal donem la benvinguda al nou web municipal que substitueix el que ha estat actiu durant més de deu anys.

Feia temps que el web municipal s’havia quedat obsolet o desfasat per a les necessitats i demandes actuals.

Primer, durant el mandat passat, va ser la manca de disponibilitat econòmica la que ho va impedir, malgrat que sota el mandat de l’alcalde Mora es van fer molts esforços per “treure tot el suc” al web municipal. Un exemple va ser la incorporació de vídeos, fet impensable quan es va dissenyar l’eina i també els primers treballs per disposar d’una única  agenda de ciutat.

El nou web, amb una imatge més moderna, és més intuïtiu i permet coses tan imprescindibles avui en dia com poder compartir a les xarxes socials els diferents continguts. També els menús són molt més intuïtius i permeten trovar amb més facilitat allò que ens interessa.

Un altre qüestió destacable és l’ampliació de les característiques i eines  d’accessibilitat als continguts municipals que tindran les persones amb algún tipus de deficiència o discapacitat, fins el punt de poder escoltar alguns continguts sense haver-los necessàriament de llegir.

Els tècnics responsables asseguren que fins i tot serà posible fer cerques dins el mateix web. I dic “fins i tot” perquè els usuaris de l’antic web sabem que fins ara era millor sortir-ne i fer la cerca des de Google.

Esperem que finalment s’hagi aconseguit tenir una “agenda de ciutat” integrant les diferents agendes, com les de Promoció de Ciutat i Cultura, i incorporant tots aquells actes que calgui.

Però, desgraciadament, des de l’àmbit polític - i ho dic perquè ho hem de mirar des d’un grup municipal - la presència de l’alcalde és exagerada. Ens atrevim a dir que éselectoralista atès que fins i tot utilitza el logo que el Sr David Bote va utilitzar a la seva campanya electoral el 2015. Malgrat que, a diferència de l’anterior, hi ha espai pels grups municipals, hi seguim trobant, no una salutació de l’alcalde, com tenen la majoria de webs municipals, sinó tot un web on es parla d’ell. També cal denunciar que el web es posa en funcionament sense que s’hagi donat compte del Pla de Comunicació que s’ha encarregat amb un elevat cost i que es fa justament en un període preelectoral. Malgrat tot, benvingut el nou web municipal si ha de col·laborar a que l’administració local sigui més transparent i que ens coneguin els possibles visitants de la ciutat.

Quim Fernàndez

Regidor-Portaveu del GM de CiU