Necessitem un lideratge fort per encarar el futur de la ciutat

Logo de Grup municipal CiU

Grup municipal CiU

La informació que apareix en aquest article és responsabilitat del Grup municipal CiU

Necessitem un lideratge fort per encarar el futur de la ciutat

Article del grup municipal en relació al rebuig de la proposta del Partit Popular sobre el tema d'El Corte Inglés al Ple de gener.

Alguns dels punts claus de la política són la unitat d’acció i el lideratge, però tant un tema com l’altre semblen desdibuixar-se cada vegada més al Consistori. Estem en un capítol de la política on els gestos simbòlics passaran a la petita història, cada detall és important i cada decisió ens empeny a una direcció concreta ideterminant. Ara més que mai toca posar en relleutot el que s’ha aconseguit anteriorment a partir de pactes i acords i no tirar-nos pedres sobre la nostra teulada.

El Ple de dijous passat va rebutjar, amb els vots del nostre grup, la proposta del Partit Popular que demanava deixar sense efecte els acords sobre el Corte Inglés del març del 2013. La regidora del nostre grup, Núria Calpe, va intervenir per recalcar precisament tot el que es va aconseguir en aquell Ple, que va ser un exemple de com la política pot aconseguir acordar i pactar a partir d’una figura de lideratge forta al capdavant i una rereguarda unida.

Els acords del 2013 es van assolir per unanimitat en un ple molt agitat i tens, que es va arribar a suspendre durant més d’una hora per negociar i pactar una entesa. Aprovar la Proposta de Resolució que presentava el Partit Popular significava desfer tot el que es va aconseguir en aquell Ple. Per això, el nostre grup no va poder donar-hi suport. Tal i com va dir la regidora Núria Calpe, els lideratges són tant importants com les voluntats polítiques: “En aquell Ple, l’alcalde del moment, Joan Mora, va demostrar que en moments puntuals calen lideratges forts per tirar les coses endavant i que els grups municipals som capaços de posar-nos d’acord en els temes clau de la ciutat, negociant, discutint i pactant”.

Tot un Ajuntament, format per diferents partits amb idees diferents i, a vegades, totalment contraposades, va aconseguir posar-se d’acord per treballar en una mateixa direcció. Vam ser capaços d’anar junts amb el tema del Corte Inglés i això és l’autèntica política, deixar de banda els interessos personals per arribar a acords amb l’objectiu d’ajudar a les persones i els pobles.

Ara bé, no tot van ser flors i violes, perquè no podem oblidar que sempre hi ha una poma del cistell que no surt del tot bona. Les accions únicament personals i egoistes d’alguns van acabar embrutant les accions que havíem pres amb tanta dedicació. Tant és així que la història de Mataró haurà de recordar com la mesquinesa va primar per sobre de tot allò que els representants polítics del poble de Mataró i les entitats implicades en el projecte havien acordat.

Amb tot això, ens cal un líder polític capaç de fer front als problemes que se’ns presenten. Si la constància, la determinació i l’esforç són claus per fer possibles projectes col·lectius, ens trobem amb un alcalde que té molta feina a fer. Què pensa fer el govern amb El Corte Inglés? És un tema que arrossegarem eternament? Coneixem la carta que l’alcalde Bote va enviar als responsables del centre comercial, però desconeixem encara quina és la seva proposta.

Necessitem un alcalde que es posi davant de la Corporació i coordini un projecte de futur, que faci política i que tingui iniciativa. Hem de saber què volem fer i què podem fer en aquest espai reservat al Corte Inglés on ara només hi creixen arbustos i matolls, perquè no podem tenir eternament hipotecat un espai clau per al futur econòmic de la ciutat i del comerç de Mataró. És hora que el govern prengui decisions, mogui peça i assumeixi la responsabilitat que li pertoca. És per tot això que no ens cal desfer els acords referents al març del 2013, perquè el que realment necessitem és un full de ruta i uns nous acords que ens permetin consensuar una solució definitiva.

Al Ple de març del 2013 es va aprovar la Modificació del Pla General i la Modificació del Pla especial del Patrimoni arquitectònic de Mataró. A més, es va declarar d’interès social per a la ciutat la instal·lació d’un centre comercial de gran format a l’illa de Can Fàbregas i, en la mateixa línia, es va declarar també d’interès social destinar l’antiga farinera del segle XIX Can Fàbregas de Caralt a equipament municipal i, en concret, a acollir la Casa de la Cultura Popular de Mataró.

Grup municipal de CiU

Article publicat al Capgròs (22.01.2019)