Aprovada la nostra proposta per augmentar la presència de dones als espais municipals: resum del Ple Municipal de març

Des del Grup Municipal d'Esquerra Republicana - Moviment d'Esquerres destaquem algunes de les qüestions del Ple del mes de març a l'Ajuntament de Mataró.

En primer lloc, estem satisfets de l’aprovació del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Mataró, ja que és un molt bon pla. Aquest pla és de tots, on tots els grups municipals de l’anterior mandat hi vam participar. El nostre grup municipal ens hem abstingut perquè algunes qüestions que apareixien en la idea inicial no s’han acabat definint.

Destaquem les propostes i precs que el nostre grup municipal va dur al Ple Municipal  tenint en compte les necessitats de la ciutat i les demandes ciutadanes:

Propostes de resolució

Es va aprovar per unanimitat la nostra proposta de resolució per tal d’augmentar la presència de les dones al conjunt dels espais municipals. Agraïm els vots de la resta de formacions polítiques, inclòs el Govern Municipal, i vetllarem perquè es compleixin els acords aprovats.
També, vam votar a favor de les propostes de resolució de Junts per Mataró per augmenta rels usos dels locals comercials buits a la ciutat, i també a la proposta de resolució de Ciutadans per realitzar un informe on es mostri el seguiment de les propostes aprovades pel Ple Municipal.
Finalment, el nostre Grup Municipal va fer sis precs i preguntes

Precs i Preguntes

1. La regidora Rosa Guanyabens va fer un prec per tal que el govern expliqui quin pla estratègic global té en relació al benestar animal.
El Govern Municipal va respondre que es van fent actuacions i que es va informant. Nosaltres volem i exigim que expliquin a la ciutadania el conjunt de les actuacions previstes a tota la ciutat, si és que es tenen previstes.

2. El regidor Francesc Teixidó va fer un prec per millorar el reglament del Consell de Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Mataró, per millorar la consideració i el respecte als seus membres.
El Govern Municipal va reconèixer que els tempos a vegades són justos, i que no fa falta millorar el reglament per garantir un bon funcionament. Nosaltres creiem que si que fa falta.

3. La regidora Rosa Guanyabens va fer un prec per impulsar les adaptacions a diversos equipaments a persones amb disfuncionalitat visual.
El Govern Municipal va respondre donant les gràcies pel prec i dient que es fan moltes actuacions al respecte. Malgrat això és cert, creiem que cal aprofundir molt en aquesta qüestió per donar resposta a aquest col·lectiu.

4. La regidora Soraya el Farhi va preguntar sobre l’ampliació de les patrulles veïnals i va demanar al govern contundència.
Malauradament, el Govern Municipal es va treure les responsabilitats, dient que sempre han condemnat les patrulles veïnals i culpant com és de costum a la Generalitat. Cal més valentia i menys culpabilitzar als altres en aquesta qüestió.

5. El regidor Ignasi Bernabeu va preguntar sobre el Pla d’Usos de Platges per al 2021, denunciant la manca de transparència del govern.
El Govern Municipal no va acceptar la crítica i va dir que ells complien les obligacions legals i que no cal que el pla passi pel Ple abans de ser aprovat. Per desgràcia, el pla que van presentar incompleix normatives municipals (com per exemple la de tinença d’animals) i que això pot portar a que no es pugui obrir la platja per a gossos aquest any.

6. El regidor Carles Porta va preguntar sobre la partida d’1,3 milions d’euros compromesa per PUMSA per adquirir habitatge.
El Govern Municipal va refermar el seu compromís per tal d’adquirir els habitatges de Protecció Oficial compromesos. Nosaltres vetllarem per tal que es faci efectiva l’adquisició.

Des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana – MES seguirem treballant, com a #GovernAlternatiu, per millorar la nostra ciutat.