Aprovada la proposta d'Esquerra Republicana per oferir una línia d’ajuts al comerç perquè s’adaptin al requeriment del decret d’estalvi energètic

Logo de Grup municipal ERC-AM

Grup municipal ERC-AM

La informació que apareix en aquest article és responsabilitat del Grup municipal ERC-AM

El passat dijous va tenir lloc el Ple de setembre de l'Ajuntament de Mataró. Abans, però, considerem que cal destacar algunes qüestions prèvies.

A la Junta de portaveus es van aprovar diverses mocions. Des d'Esquerra Republicana vam presentar una declaració per promoure l'ús d'un llenguatge clar en totes les comunicacions oficials de les administracions. En aquest sentit, es demanarà a les administracions que facin totes les modificacions necessàries perquè la informació i les notificacions es facin en un llenguatge clar i entenedor per a la ciutadania. El text es va aprovar amb els vots favorables del PSC, En Comú Podem, ERC i Junts per Mataró i els vots en contra de Ciutadans. Consulteu aquí la proposta.

N'hi ha també un parell a destacar. Una d'elles, presentada pel PSC, i seguint una demanda que des d'Esquerra Republicana havíem portat al Ple no fa gaires mesos, va acordar crear una taula de treball amb els municipis implicats i insta a l'ACA i la Diputació a augmentar els recursos econòmics per recuperar la riera d'Argentona. L'altre, buscava obrir l'N-II al mar, una proposta que també hem debatut i aprovat en diverses ocasions.

Al Ple de setembre es va dur a votació l'aprovació inicial de l'obligatorietat de destinar el 30% d'habitatges de noves promocions a protecció oficial. Una demanda que feia temps que hi havia al conjunt del consistori. En aquest sentit, Francesc Teixidó, portaveu del Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES Mataró, va apuntar que "Ni el govern Espanyol ni el govern de Catalunya inverteix en habitatge en relació amb la mitjana europea. L'ajuntament no pot fer-se càrrec de tot aquest esforç, però sí que aquelles coses que depenen de l'administració municipal, com és el cas, s'hagués pogut mostrar una mica més de diligència".

També es va aprovar el Pla d'Acció Mataró Agenda Urbana 2030; un document participatiu que ha comptat amb aportacions de la ciutadania per escriure el futur de la ciutat.

Proposta de Resolució

El regidor Pim Camprubí va presentar una proposta oferir una línia d'ajuts al comerç per adaptar-se als requisits del decret d'estalvi energètic. Aquest decret representa un esforç enorme pel sector del comerç urbà en el seu trànsit de reconversió del sector cap a un model més sostenible i energèticament eficient.
La proposta va ser aprovada per unanimitat, i ho celebrem!

Podeu consultar-la aquí.

Precs i Preguntes

- El regidor Ignasi Bernabeu realitza un prec per sobre l'estat del Parc Forestal. Demanàvem que es fes un Pla de Millora per arranjar espais com els lavabos o el mobiliari públic de la zona. Davant aquesta situació el Govern Municipal considera que no hi ha una gran falta de manteniment a la zona, esperem que escoltin als afectats i als veïns de Mataró per tal que puguem gaudir d'una zona verda com el Parc Forestal.

- El regidor Carles Porta va realitzar una pregunta sobre la manca d'aparcament per bicicletes a Mataró. Si volem avançar cap a una mobilitat més sostenible, és imprescindible que hi hagi els serveis necessaris. Sabem que s'hi treballa, però sovint s'estableixen compromisos, com el d'incorporar BiciBox a l'estació de Mataró, que no es compleixen.

- El portaveu Francesc Teixidó va presentar diverses preguntes sobre el compliment d'ordenances a les terrasses dels bars. Creiem que aquest compliment és imprescindible per garantir un bon desenvolupament de l'activitat econòmica i alhora garantir també el bon descans dels veïns. De moment en aquest àmbit queda molta feina per fer.

- El regidor Pim Camprubí va fer un seguit de preguntes en relació a la plantilla de la Policia local. Fa dies el Govern Municipal va anunciar diversos nous agents de la policia local, celebrem la notícia, però ens preguntem quantes baixes hi ha hagut i com això afecta l'organització interna de la policia local.

- La regidora Rosa Guanyabens va preguntar ara sobre la falta de presència de l'Ajuntament de Mataró a la 5a Fira Animalista. Creiem que des del Govern Municipal s'ha perdut una oportunitat per treballar a peu del carrer els drets i els deures al voltant del Benestar Animal. Celebrem l'èxit de l'edició i esperem que n'hi hagi de pròximes.

- La regidora Anna Salicru va fer un seguit de preguntes sobre la valoració de Les Santes 2022. Celebrem la tornada a la normalitat a la festa major, però no podem passar per alt alguns dels incidents com la falta de barres a alguns actes o incidents als controls d'accessos.

Amb els precs i preguntes per part de l'oposició va finalitzar el #PleMataró de setembre. Des del Grup Municipal d'Esquerra Republicana, com a Govern Alternatiu, continuem treballant per millorar Mataró.