Compromís per a l'oci nocturn al Pla d'en Boet

Compromís per a l'oci nocturn al Pla d'en Boet

Des del grup municipal d'ERC-MES destaquem algunes de les qüestions del Ple del mes de desembre a l'Ajuntament de Mataró.  El govern va plantejar temes amb poc contingut propi més enllà del que susciten les Propostes de Resolució, Precs i Preguntes.

El govern va plantejar temes amb poc contingut més enllà del que susciten les Propostes de Resolució, Precs i Preguntes.

Vam donar suport a les Propostes de Resolució de Junts per Mataró sobre les Viles Florides, que insta al govern municipal a iniciar els tràmits per tal que Mataró s’inscrigui a la xarxa de municipis que ja en formen part, i a Ciutadans sobre els punts de càrrega dels vehicles elèctrics per millorar els punts de càrrega dels vehicles elèctrics, així com el seu estat i la seva visualització.

En aquest Ple el Grup Municipal d’Esquerra Republicana – MES havíem preparat una Proposta de Resolució en relació a l’oci nocturn al polígon del Pla d’en Boet que vam retirar al rebre un oferiment per part del govern de treballar-la conjuntament amb el veïnat i la societat civil afectada.

No obstant, vam presentar 6 precs i preguntes per fiscalitzar el govern.

Precs i Preguntes

1. Joaquim Camprubí. Preguntava sobre la parcela de jocs infantils de la Figuera Major. Després d’innaugurar l’espai, cal adequar la qualificació del sol. Però també cal saber on aniran els 90 habitatges socials que estaven planificats a aquella zona.
- El govern responia que no pensen fer cap modificació de la qualificació del sòl, cosa que ens preocupa perquè no tenim resposta d’on s’ubicaran els 90 habitatges socials. Tot i apuntar què és provisional.

2. Soraya El Farhi. Preguntava sobre el seguiment del Pla d’Inclusió Social 2018-2020. 2 anys després de la seva aprovació és important que els regidors de l’oposició tinguem la informació del resultat, amb els indicadors que ja es van marcar. També vam comentar que era imprescindible fer un ple monogràfic sobre la qüestió. Volem respostes i assegurar-nos que tots els diners que s’havien de destinar a aquest pla s’han invertit bé.
- El govern responia dient que la informació ja ens la farien arribar, i que estaven d’acord en fer una sessió monogràfica al respecte.

3. Teresa Navarro. Preguntava sobre el futur equipament del Triangle dels Molins. Després de l’asfaltat, que es vol amortitzar en 8 anys, creiem que fer la biblioteca ja no és una prioritat pel Govern. Creiem que és més necessari que mai obrir un espai de debat del consistori amb les Associacions Veïnals per tal de trobar un projecte consensuat.
- La resposta del govern era que estan d’acord en obrir aquest espai de participació del conjunt de les forces polítiques i veïnals. També, estan en converses amb la Diputació.

4. Carles Porta. Preguntava sobre la publicitat de salons de joc que hi ha als busos municipals i a diverses marquesines. La supressió d’aquesta publicitat ja va ser aprovada l’anterior legislatura, però encara existeix. Després de veure les darreres dades d’evolució de la ludopatia, especialment entre el jovent, és més necessari que mai acabar amb aquesta publicitat. .
- El govern responia dient que la publicitat dels busos encara hi és perquè és el mateix contracte d’abans que s’aprovés la proposta.

5. Francesc Teixidó. Preguntava sobre l’actual protocol que han de seguir els regidors de l’oposició als diversos actes institucionals de la ciutat. S’ha donat diversos casos de regidors que no han pogut assistir a actes institucionals de la ciutat, així com d’altres disfuncionalitats i menysteniments cap a l’oposició. Necessitem un protocol clar per poder-lo seguir i fer partíceps els regidors de l’oposició de les activitats institucionals de la ciutat.
- El govern responia dient que se segueix un protocol establert, que tot i no haver-lo enviat als regidors (a excepció de durant Les Santes) el posen en pràctica, i que es comprometen a millorar-ne la difusió per tal de garantir la participació de tothom.

6. Francesc Teixidó. Preguntava sobre la dinàmica de mala relació del govern amb l’oposició, focalitzada especialment en una manca de qualitat democràtica. Les CIMs
estan buides de contingut; ens assabentem de l’acció de govern per la premsa; menystenen els regidors de l’oposició als actes públics; no ens avisen del tancament ni horaris de l’Ajuntament i finalment utilitzen informació municipal per benefici d’un partit polític, atribuint-se el PSC les obres públiques de la nostra ciutat.
- El govern responia que si, que considera que compleix amb els traspassos d’informació i amb la transparència, i que en tot cas, si s’equivoquen, miraran de resoldre les disfuncionalitats.

Esquerra Republicana de Mataró - Moviment d’Esquerres seguim treballant per la nostra ciutat, i des de l’oposició, farem créixer el #GovernAlternatiu que treballa per tota la ciutadania.