El servei de socorrisme a les platges de Mataró no està encara adjudicat

El servei de socorrisme a les platges de Mataró no està encara adjudicat

A dia d’avui, en plena temporada de platja 2021, el servei de socorrisme encara no ha estat contractat.

Sembla increïble, però sí... Com es pot comprovar al perfil del contractant de l’Ajuntament de Mataró, el proper dia 18 de juny de 2021 finalitzarà el termini per a la presentació de sol.licituts pel contracte de prestació del servei de prevenció, vigilància, salvament i socorrisme a les platges de Mataró.

Ben entrada la temporada de bany, el Govern Municipal encara està en fase de recepció de sol.licituds a veure qui s’encarregarà d’un servei tan important com aquest: vigilància, salvament  i socorrisme.

Això vol dir que no només s’iniciarà la temporada de bany amb menys guinguetes de les previstes cada any, cosa que vam denunciar i ja van recollir alguns mitjans de comunicació locals

Ara hem conegut que els errors i els successius endarreriments en els processos d’adjudicació han afectat també un servei clau a les platges de Mataró, com és el servei de prevenció, vigilància, salvament i socorrisme.

Una mostra més de la improvisació constant del Govern Municipal, que va veure com  per “errors de càlcul” en l’expedient, ningú s’hi va presentar i es va haver de produir el desistiment.

Això vol dir que el servei de socorrisme s’està prestant a través de contractacions a curt termini, més cares i amb menys garanties de bon servei.

Des del el Grup Municipal d’Esquerra Republicana - MES Mataró volem insistir que si amb aquesta qüestió, tan important per l’activitat econòmica i el lleure de la ciutat, que es repeteix any rere any sense variacions, que es absolutament previsible i sense cap dificultat de gestió, el Govern Municipal mostra aquest nivell de desídia i improvisació, culminant una pèssima gestió,  plagada d’incidents i encara inacabada ja entrada la temporada...

Finalment, ens preguntem: Tota aquesta qüestió té algun responsable?  Quin resultats podem esperar envers els problemes realment difícils que afecten la ciutat i el seu futur?