Grup municipal ERC-AM
La informació que apareix en aquest article és responsabilitat del Grup municipal ERC-AM
Esquerra demanem explicacions sobre el pla de mobilitat i les obres de l'anella ciclista
Durant tot el mandat passat, el Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES va treballar colze a colze amb la resta de grups municipals i amb l'empresa consultora sobre el el Pacte per la Mobilitat, assegurant que les propostes finals fossin un projecte de tots.
El desplegament del Pacte per la Mobilitat és un repte d'una enorme envergadura, que té com a objectiu final canviar d'una forma molt significativa la mobilitat a Mataró.
I justament per la importància del projecte, és imprescindible planificar correctament la seva execució, preservar i incrementar el consens existent entre els Grups Municipals i explicar i difondre de manera incansable el projecte i les seves motivacions entre la ciutadania.
Res de tot això ha passat. En la nostra opinió, l'execució de les obres de l'anella ciclista ha manifestat algunes deficiències remarcables, almenys, en dos aspectes molt importants.
D'entrada, un canvi de model tan important com el que es va consensuar requereix una gran tasca didàctica de difusió i sobretot d'explicació. No només als partits signants, sinó amb la ciutadania.
I més encara (i aquest seria el segon), quan entre els acords i els dibuixos i configuració assolits entre tots i plasmats en el PMUS i el que finalment s'ha executat, hi ha enormes diferències que en alguns casos tenen poc a veure amb el plantejament del Pla. Seria el cas, per exemple, de la Plaça d'Espanya, un dels punts definits al Pla com a una de les interseccions amb alta intensitat o conflictivitat de trànsit, que s'assembla molt poc al dibuix que apareix al Pla.
Per tot això, des del Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES Mataró al proper Ple preguntem d'una banda per quina raó el Govern Municipal ha decidit iniciar aquesta transformació d'aquesta manera i d'altra banda quins altres canvis s'han efectuat sobre el disseny inicial del Pla que afecten interseccions d'alta intensitat o conflictivitat de trànsit o que impliquin canvis o algun replantejament de la xarxa bàsica de vehicles.