Esquerra Mataró demanem determinació i lideratge polític per revertir la inseguretat que pateixen els comerços

Arran de la publicació en els mitjans de comunicació de dades de UNESPA (Unión Española de Entidades Aseguradoras i Reaseguradoras), s'ha conegut que Reus, Mataró i Lleida són les tres ciutats catalanes amb més risc de patir robatoris en els seus comerços, superant en més del 60% la mitjana espanyola.

El mes de juny de 2020, ara fa un any, el Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES, ja va fer públic el posicionament del Grup respecte a la percepció creixent d'inseguretat dels veïns arran de les difícils situacions viscudes aquelles setmanes a la ciutat (amb un increment d'ocupacions i de furts a particulars i a establiments comercials).

Insistim en que el nostre Grup Municipal acompanyarà el govern de la ciutat allà on faci falta, per demanar l'ajuda que calgui, per demanar una justícia més eficaç, per exigir més i millors recursos policials (Policia Local i Mossos d'Esquadra) i per exigir també polítiques socials i d'habitatge efectives a qui correspongui.

Però aquesta voluntat de col·laboració no ens impedeix a la vegada, exigir al Govern Municipal responsabilitat i lideratge en la resposta urgent a aquesta situació i la màxima voluntat i eficàcia en l'ús de tots i cadascun dels mecanismes que una ciutat important com la nostra té al seu abast, començant pel cos de la Policia Local.

I aquest darrer punt, l'exercici de l'autoritat i de la direcció política en l'àmbit de la seguretat ciutadana i la convivència, són factors clau que lamentablement, com denunciem des de fa molts de temps, a Mataró, brillen per la seva absència. Aquesta renúncia, explica en gran part, els resultats que publica UNESPA i que situen Mataró com una de les ciutats amb risc més elevat d'Espanya de patir robatoris als comerços.

De fet, per això al darrer Ple Municipal vàrem preguntar al Govern Municipal qui era el responsable polític de la Policia Local.

Per aquestes raons el grup municipal d'Esquerra Republicana - MES Mataró demanem al Govern Municipal que assumeixi la seva responsabilitat en aquesta qüestió i que exerceixi l'autoritat i la direcció política que s'espera del Govern de la 8º ciutat de Catalunya, en comptes d'eludir aquesta responsabilitat culpant a altres de les mateixes mancances.

Si el Govern tria aquesta opció, el Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES Mataró serem a la seva plena disposició per ajudar i treballar conjuntament en pro de la seguretat i la convivència a la nostra ciutat.