Esquerra Republicana demana al Govern Municipal que reconsideri la decisió d'enderrocar l'antiga escola Menendez y Pelayo

Logo de Grup municipal ERC-AM

Grup municipal ERC-AM

La informació que apareix en aquest article és responsabilitat del Grup municipal ERC-AM

El Govern Municipal ha decidit portar al Ple l'enderrocament de l'Antiga Escola Menendez y Pelayo.

Des del Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES considerem que portar aquest punt d'urgència al Ple és un intent del Govern Municipal per desviar l'atenció de la ciutadania sobre alguns temes rellevants.

En primer lloc, Mataró té molts immobles tancats i sense cap idea de futur per a desenvolupar-hi cap activitat. Al mateix temps, barris com Rocafonda o Mataró-Centre necessiten espais per desenvolupar activitats cíviques. Alguns exemples: Nau Gordils o Antiga Escola Angeleta Ferrer…Els Plans d'Usos que desenvolupa el Govern Municipal no acostumen a anar gaire més enllà d'un aparcament: va ser el cas del Triangle dels Molins i ara, l'única idea per l'antiga Escola Menéndez Pelayo.
En segon lloc, l'edifici en qüestió va ser construït durant l'alcaldia de Josep Abril, com a un Alberg Nocturn per a persones sense recursos i projectat per l'arquitecte Lluís Gallifa, autor, entre altres joies arquitectòniques, del Mercat de la Plaça de Cuba, el Velòdrom o la Farinera i, per tant, té un valor històric, cultural i patrimonial innegable.

Gairebé un mes després d'haver sol·licitat l'informe que justifica l'enderrocament d'aquest edifici el Govern Municipal no ens l'ha facilitat, fet que ens porta a pensar que aquest informe tècnic senzillament no existeix. Enderrocar és doncs una decisió política, no tècnica.

Per això demanem al Govern Municipal que reconsideri la decisió política presa respecte a aquest edifici d'acord amb el seu innegable interès cultural, històric i arquitectònic, aturi el projecte d'enderroc.

Finalment, voldríem destacar que el diàleg , com a mètode de resolució de conflictes no és un símptoma de debilitat. Al contrari, denota fortalesa, autoritat, seguretat i lideratge.

Reconegudes entitats veïnals i ciutadanes com les Associacions de Veïns de Rocafonda, l'Associació de Veïns de Mataró Centre, la Unió de Cooperadors i moltes persones a títol individual s'han ofert al Govern Municipal per ajudar en aquesta qüestió i facilitar el diàleg i la negociació.

De fet, aquesta propensió al diàleg i a l’acord d’alcaldes i governs anteriors, va permetre que la ciutat de Mataró disposi actualment d'edificis i d'espais públics que altrament s'haurien perdut per sempre. Casos com els de Les Esmandies, de Can Noè, del Cafè Nou, del Parc de Can Tuñí, i d'altres, no s'haguessin resolt amb Governs enrocats i tancats en si mateixos.

I com ja hem dit des del primer dia, poden comptar també amb nosaltres per a acompanyar el Govern en aquesta qüestió, dialogar i trobar un acord satisfactori per a tothom.