Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Esquerra Republicana demana la contractació d'un mediador de la comunitat gitana

Escoltar
Logo de Grup municipal ERC-AM

Grup municipal ERC-AM

La informació que apareix en aquest article és responsabilitat del Grup municipal ERC-AM

Esquerra Republicana demana la contractació d'un mediador de la comunitat gitana

El passat 2 de novembre es va celebrar el Ple a l’Ajuntament de Mataró. En aquesta sessió, el grup municipal d'Esquerra Republicana va exposar les preocupacions i suggeriments mitjançant una Proposta de Resolució, un prec i tres preguntes, tot dirigit al govern local. Acompanya'ns en aquesta breu síntesi del debat polític, on es posa èmfasi en la millora constant de la nostra ciutat.

Proposta de resolució:

Des d’Esquerra Republicana de Mataró demanem la contractació d’un mediador de la comunitat gitana. El poble gitano s’ha trobat amb enormes dificultats, s’han hagut d'anar adaptant a les circumstàncies; tot i això, sempre se’ls ha reconegut el seu fort sentiment de pertinença a una cultura singular.  

 

Aquest sentiment de pertinença i la singularitat de la seva cultura, Catalunya va adoptar el IV Pla integral del Poble Gitano a Catalunya amb objectius com la definició de polítiques d’actuació específiques, el desenvolupament d’estratègies, l’equiparació socioeconòmica del poble gitano i la promoció de la seva cultura. El Departament de Drets Socials, l’Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya s’ha subscrit a un acord que inclou la contractació per part dels municipis d’un mediador gitano perquè treballi juntament amb l’administració municipal a resoldre molts dels problemes que estigmatitzen al poble gitano. Des d’Esquerra Republicana de Mataró proposem iniciar les accions necessàries per acollir-nos al programa de mediació comunitària amb la finalitat de millorar la cohesió i la vida de tota la ciutadania de Mataró. 

 

La nostra proposta de resolució per la contractació d’un mediador de la comunitat va ser aprovada per unanimitat ahir al vespre. Esperem pendents de com avança i us anirem informant dels progressos.

 

Precs i preguntes: 

Per desgranar les preguntes i el prec presentats pel grup municipal d'Esquerra Republicana en el recent ple de l'Ajuntament de Mataró, es descriuen a continuació les consultes concretes:

 

  • - En regidor Simó López va preguntar sobre si l'Ajuntament ofereix ajuda a les persones que es troben amb una pujada de la seva hipoteca causa de l’increment d’Euríbor. Alhora vam abordar la problemàtica general amb l’habitatge, preguntant a l'Ajuntament les iniciatives i solucions que ofereixen a la ciutadania. Des del govern ens han informat que el servei d'habitatge que ofereix l’Ajuntament està obert a tothom amb dificultats i problemes amb l’habitatge. Afirmem que des de l’oficina se’ls ajudarà en diverses accions, com per exemple la mediació amb els bancs. A més exposen l’existència de juristes destinats a ajudar amb els tràmits amb les entitats financeres i la gestió de clàusules abusives d'aquelles persones amb risc de perdre l’habitatge.

 

  • - La regidora Anna Salicrú va preguntar sobre la seguretat i la creació d’un pla d’oci nocturn a la zona d’oci de Pla d’en Boet. A causa de la recurrència d’incidents, des d’Esquerra Republicana hem cregut convenient tornar a posar sobre la taula la necessitat de dissenyar un pla d’oci nocturn. Creat amb l’objectiu de poder assegurar un entorn segur i ordenat tant pels ciutadans i els locals situats a la zona, com pels consumidors de l'oci nocturn de Mataró. El govern ens ha informat que al gener es realitzarà una comissió informativa extraordinària per obrir el debat i començar a treballar conjuntament per afrontar totes les problemàtiques derivades de l’oci nocturn a la zona del Pla d’en Boet.

 

  • - La regidora Magda Cot va preguntar sobre els resultats de la campanya de control de patinets a la via pública. S’ha portat a terme una campanya preventiva de conductes de risc entre conductors de patinets i bicicletes, a les zones urbanes i interurbanes hem trobat oportú preguntar sobre els resultats i conseqüències d’aquest estudi.  Ens han informat que en els últims anys s’ha posat més de 1000 denúncies i que s’han iniciat moltes accions per reduir els incidents causats per aquests vehicles. Tot i que encara no s’ha pres cap decisió, no descarten incidir amb noves sancions per vetllar per la seguretat del vianant i del conductor.

 

  • - Finalment, en regidor Pim Camprubí va realitzar un prec demanant una millor distribució de l’ús de la pista esportiva municipal Remigio Herrero especialment perquè l’Associació de Veïns de Cerdanyola puguin utilitzar-la. El govern ens ha informat que la pista està disponible per aquell que ho demani, i que en cas que no hagin pogut tenir accés és degut a alguna disfunció. Hi ha un clar malentès entre l'Associació de Veïns de Cerdanyola i el Govern de Mataró, des d’Esquerra vetllarem per intentar arribar a l’arrel d’aquest problema. 

 

Amb els precs i preguntes del Grup Municipal d’Esquerra Republicana finalitza la fiscalització al Govern Municipal.