Esquerra Republicana demana que la façana de l'Ajuntament s'arregli amb ajudes específiques per a la rehabilitació d'edificis públics en lloc de destinar-hi diners que són per impulsar el comerç urbà

Logo de Grup municipal ERC-AM

Grup municipal ERC-AM

La informació que apareix en aquest article és responsabilitat del Grup municipal ERC-AM

El passat dilluns 14 de març, Esquerra Republicana va emetre un comunicat on explicàvem que el Govern Municipal havia obtingut 1,4M€ per a la millora de la competitivitat i l'impuls del comerç urbà, però se'n gastava més de la meitat en arranjar la façana de l'Ajuntament.

Aquests diners provenen dels fons Next Generation, i estan destinats per al projecte "Mataró: Innovació urbana en el comerç" per millorar la competitivitat, impulsar el comerç urbà i, especialment, promoure la digitalització del comerç de Mataró.

En aquest sentit, els republicans apuntàvem que era important que la majoria d'aquests fons anessin destinats a aquesta finalitat, la promoció del comerç, i apuntàvem també que mancava un projecte polític sòlid per impulsar el teixit comercial de Mataró.

Per això, i amb la finalitat de promocionar el comerç i alhora poder vetllar pel manteniment dels edificis públics, al proper Ple d'abril des del Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES Mataró presentem una proposta per tal que l'Ajuntament s'aculli a una concessió d'ajuts per a la rehabilitació d'edificis de titularitat pública, que ha estat publicada recentment al BOE. I així, poder destinar la subvenció rebuda a la finalitat nominal: el comerç urbà.

Aquesta proposta de resolució demana, en primer lloc, que l'Ajuntament confeccioni una llista d'edificis de titularitat pública per tal d'acollir-se a aquest ajut. I, en segon lloc, que el Govern Municipal inclogui l'Ajuntament de Mataró a la llista d’edificis a rehabilitat, alliberant així els recursos que havia obtingut per dedicar-los íntegrament a la millora de la competitivitat, l'impuls i la digitalització del comerç urbà local.

Consulteu la proposta completa aquí.