Esquerra vota en contra els pressupostos perquè no plantegen solucions a les urgències de la ciutat

Ahir es va celebrar el ple de pressupostos de Mataró, i el vot d'Esquerra Republicana va ser negatiu.

Esquerra va votar en contra els pressupostos per diverses aportacions que hem anat explicant les darreres setmanes.

Els pressupostos que planteja el govern municipal arriben ben entrat l'any, al mes de març, i arriben també sense un Pla d'Acció Municipal clar, on s'hauria de recollir les accions i els objectius de l'any en curs.

El pressupost presentat pel govern municipal és un pressupost continuista

La manca d’un Pla d’Acció Municipal anual entenedor i la no actualització a les circumstàncies que estem vivint del Pla de Mandat i del Pla d’Inversions, fan que sigui difícil identificar quines son les prioritats del Govern Municipal en aquest Pressupost 2021.

D’aquí la necessitat, que hem posat de manifest des de fa molts exercicis, d’haver treballat en un pressupost de base zero, nou de dalt a baix, replantejant-se totes i cadascuna de les accions que es fan i que no es fan, de manera integral, de bell nou. No només per aconseguir estalvis o més eficiència en els processos, sinó també per reorientar tota la maquinària municipal envers els grans reptes de ciutat.

Considerem que els pressupostos no plantegen solucions a les urgències de la ciutat, i concretament als 3 reptes de Mataró:

-Lluita contra l'atur i creació d'ocupació de qualitat
-Igualtat d'oportunitats per la cohesió social i territorial
-Imatge, reconeixement i promoció de la ciutat

A més, pel Grup Municipal d’ERC-Mov.esquerres, l’absència de d’objectius específics pressupostats per a Rocafonda-Palau i per a Cerdanyola, d’inversions singularitzades per aquestes àrees oi de dotacions reals als seus Plans Integrals, n’és una mostra.  L’expressió de les desigualtats socials i pobresa que s’hi manifesta en múltiples factors (des de l’emergència habitacional fins a l’atur, la percepció de seguretat o l’absència d’oportunitats), seria per nosaltres una de les principals prioritats presents i un dels reptes més importants pel futur de Mataró i  de moltes ciutats catalanes. Afrontar això requerirà fer front comú amb altres ciutats catalanes i entitats municipalistes, exigint inversió i recursos als governs supramunicipals.

Per aquest motiu, i molts altres, estem convençuts que la ciutat necessita un Govern que governi, que lideri, que anticipi el futur. Un Govern que tingui la capacitat per prendre decisions, per assumir riscos, per exercir la capitalitat que ens correspon, i que contempli la fiscalitat i els pressupostos com eines de transformació social i econòmica i no tant com un mer instrument electoralista.

Les al·legacions al pressupost

El Grup Municipal d’Esquerra Republlicana-MES vam presentar una seixantena d'al·legacions al pressupost 2021. Algunes d'elles acceptades, esperem que no passi com en d'altres anys on moltes han estat acceptades però no s'han concretat finalment en res.

Podeu consultar aquí la nota de premsa de la roda de premsa realitzada sobre les al·legacions que va realitzar el grup municipal.

Cal sumar esforços per construir la reconstrucció econòmica i social de la ciutat

Es un pressupost que no presenta variacions substancials respecte els d’exercicis anteriors i que, en la nostra opinió, no fa especial èmfasi en el que per nosaltres són els principals reptes i riscos de pel futur de Mataró.

Per aquests motius el nostre vot als pressupostos ha estat negatiu, perquè no és el nostre pressupost i no dóna resposta a les urgències i els problemes de Mataró.

No obstant això, com a Govern Alternatiu, ens emplacem a treballar colze a colze amb el govern municipal per enfortir la ciutat en aquests moments on tants ciutadans estan patint. En aquest camí, ens hi trobaran sempre.