L'Ajuntament de Mataró retalla en cultura

L'Ajuntament de Mataró retalla en cultura

Recentment, i a través de l'aprovació inicial dels pressupostos, hem sabut que l'Ajuntament de Mataró efectuarà una gran retallada pressupostària en les activitats culturals de la ciutat.

Mentre l'any passat, durant el 2019, la despesa en cultura per habitant era de 85€, aquest any 2020 passa a ser de 57€, suposant així més d’un 30% de retallada.

Des del grup municipal d'ERC – MES a Mataró, considerem que en cap cas s'hauria de produir aquesta davallada de la despesa en matèria cultural a la ciutat perquè això pot desencadenar no només una pèrdua d'identitat i de prestigi de Mataró sinó que també pot posar en perill aquells valors que transmet la cultura, com ara la cohesió i l’eina contra la desigualtat que representa.

Aproximant-nos a la realitat, aquesta retallada pressupostària provoca (entre altres coses) que moltes activitats habituals del calendari cultural de la ciutat es vegin afectades. Per exemple:

- Reducció dels dies i de la programació de la festa major de Les Santes.
- Ajornament de l’obertura de la "Casa dels artistes".
- Ajornament de la posada en marxa de la biblioteca del centre.
- Desaparició del Festival Internacional d'Orgue com a tal (que queda englobat dins la Setmana de música antiga)
- Desaparició del Tast de jazz (que queda englobat dins la resta de programació jazzística)
- Desaparició de la (recentment creada) Nit de la cultura.

Així doncs, des del grup municipal d'ERC-MES reafirmem el nostre compromís i l’aposta per l’activitat cultural de Mataró.
Creiem que en cap cas és una matèria on retallar, sinó que cal potenciar-la, reivindicant així la importància de la cultura, com a quart pilar de l'estat del benestar.