Inacció del Govern Municipal: Resum del Ple de Febrer

Inacció del Govern Municipal: Resum del Ple de Febrer

Des del grup municipal d'ERC-MES destaquem algunes de les qüestions del Ple del mes de febrer a l'Ajuntament de Mataró.

Primer de tot, hem de comentar la perplexitat amb la que vam acudir al Ple, on el Govern només ens portava un tema a tractar per part seva. Això, al nostre entendre, és indignant, com ja vam manifestar en aquest comunicat. El Ple va durar 1 hora i 30 minuts, i els punts de Govern només van durar 6 minuts.

En aquest Ple el Grup Municipal d’Esquerra Republicana – MES vam presentar una Proposta de Resolució per tal que l’Ajuntament promogui les Consultes Populars a Mataró
El nostre portaveu, Francesc Teixidó, ho defensava perquè com a societat democràtica hem d’avançar cap a una participació cada vegada major de la ciutadania en els aspectes rellevants de la vida pública i en la presa de decisions més importants. Volíem que el 2020 s’iniciés una prova pilot, ja que tenim documents que recullen aquesta demanda, com és el Pla d’Acció Municipal del 2016 i el 2017.
Lamentem que el PSC i En Comú Podem, juntament amb Ciutadans, hagin votat en contra d’aquesta proposta que volia donar veu a la ciutadania.
També vam presentar 6 precs i preguntes.

Precs i Preguntes

1. Teresa Navarro. Feia un Prec sobre l’enllumenat públic.
Hi ha molts carrers de la ciutat poc il·luminats o que, fins i tot, es queden sense llum a la nit. Per augmentar la seguretat de les dones a l’espai públic, especialment de nit, cal resoldre-ho, incloent també aquells aspectes que tinguin barreres o racons que dificulten la visibilitat.
El govern ens va dir que ho tenien present i que incorporaven la perspectiva feminista a tota l’acció pública, però malgrat això segueixen havent-hi carrers foscos i poc il·luminats. Cal avançar amb fets i no només amb les paraules.

2. Anna Salicrú. Pregunta sobre la davallada d’algunes partides de la Cultura.
Després de veure com baixaven les partides de Cultura en diversos espais nosaltres vam preguntar: quin serà el futur del magnífic Festival Internacional de l’Orgue? Què significa la reducció de l’activitat arqueològica? Què significa optimització de les Santes? O la concentració de Música i Jazz? I els ajornaments de la casa dels artistes a la Presó? I l’entrada en funcionament de la Biblioteca Popular?
La resposta del Govern, com no podia ser una altra, era dir que es reajustava per una qüestió de Pressupost i que, en tot cas, i com sempre diu, és culpa de la Generalitat. Ens preocupen aquests tipus de respostes que a més no estan fonamentades i només faran que reduir el pressupost en cultura.

3. Joaquim Camprubí. Preguntava sobre l’habitatge dotacional.
Tot i haver construït una magnífica zona d’esbarjo i esport a la Figuera Major, aquesta parcel·la en el Pla d’Habitatge 2019-2023 hi té previst encara un total de 91 habitatges dotacionals. Preguntem on pensen reubicar aquests habitatges o si simplement es perdran.
El govern respon que encara s’està redactant el Pla d’Equipaments i no poden concretar. Això per part nostra és una irresponsabilitat, i el govern confon habitatge dotacional amb habitatge protegit. Cal assegurar-nos de que aquests 91 habitatges no es perdran.

4. Rosa Guanyabens. Preguntava sobre el l’experiència de la borrasca Glòria a la nostra ciutat.
Després de la borrasca i dels nombrosos desperfectes que han succeït, preguntem si s’han adoptat mesures concretes de cara al futur, especialment sabent que el canvi climàtic farà que això no quedi en un fet puntual. Preguntem també sobre quins són els punts negres que hi ha a Mataró, més susceptibles de ser problemàtics, i com es vol treballar.
El govern respon dient que no hi ha cap element que estigui molt tocat, però que hi ha elements més susceptibles de patir problemes que d’altres, especialment alguns arbres, equipaments urbans o edificis antics.

5. Francesc Teixidó. Preguntava sobre el Xat de la Policia Local on hi va haver amenaces a independentistes.
Després de passar 3 mesos de la publicació dels missatges del xat de la Policia Local on s’al·ludia a l’ús d’armes contra independentistes, cal avançar per saber on queda la investigació. Volem conèixer si s’ha procedit a alguna suspensió cautelar, i en qualsevol cas on està ara mateix la investigació. També ens interessa saber quins mecanismes hi haurà de cara al futur per orientar els futurs membres de la Policia Local cap al servei públic i el respecte a la ciutadania.
El govern respon dient que la fase d’instrucció del l’expedient informatiu ha conclòs i s’informarà en Junta de Portaveus, i posteriorment si hi ha material per obrir un expedient sancionador ja s’informarà. També ens responen dient que ja s’apliquen assignatures de valors democràtics i transversals per les promocions per ser policia, cosa que no dubtem però si que ens sobta, per tant, aquests comentaris indignes i antidemocràtics.

Esquerra Republicana de Mataró - Moviment d’Esquerres seguim treballant per la nostra ciutat, i des de l’oposició, farem créixer el #GovernAlternatiu que treballa per tota la ciutadania.