Les incidències continuen amb el nou contracte de la brossa

Les incidències continuen amb el nou contracte de la brossa

Ha passat ja el primer mes des de la posada en funcionament del nou contracte de la brossa a càrrec de FCC, la mateixa empresa que ha gestionat el servei aquests darrers anys. Una gestió que a causa de la brutícia als carrers, de la proliferació de contenidors plens i de la sanció per haver barrejat diferents fraccions, la ciutadania havia valorat negativament.

Aquest primer mes no ha comportat, ni per part de l'empresa ni per part del Govern Municipal, cap senyal de canvi de cara a la ciutadania. Ans al contrari; tot i que encara és aviat per fer una valoració completa, res sembla haver canviat. L'exemple més cridaner, no l'únic, seria el gran nombre d'incidències reportades pels veïns a les àrees de contenidors, plens a rebentar i sovint amb bosses escampades al seu voltant. A diferents punts de la ciutat i també a les urbanitzacions. Sovint, apareixen els camions de recollida a migdia, provocant problemes de trànsit.

Des del Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES Mataró, pensem que s'està desaprofitant aquesta fase inicial de la implementació del contracte per a prioritzar la resolució d'aquests aspectes més urgents, més visibles i que més preocupen a la ciutadania i a tots nosaltres.
El Govern Municipal està essent també poc diligent pel que fa a la difusió i a la formació a tota la ciutadania. El nou contracte incorpora diferents sistemes de recollida a diferents àrees de la ciutat. Pensem que la tasca d'informació i de formació a tota la ciutadania hauria ja d'haver començat. Per diferents raons: perquè tothom sigui conscient de la vital importància d'un correcte reciclatge quotidià, per responsabilitat amb el planeta i també per solidaritat amb tots els nostres conciutadans, ja que una correcta separació comportarà també menors costos de gestió pel comú.

El Govern Municipal no ha prioritzat tampoc, de forma simultània a la recollida dels particulars, la millora de la brossa comercial. Revisant els circuits de recollida, la informació i inspecció i les tarifes. Fa anys que el Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES Mataró insistim en aquesta qüestió, posant com a exemple la desproporció que existeix entre les tarifes que es cobren a petits establiments respecte als més grans.

El Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES Mataróvolem una ciutat neta, una ciutat on la recollida selectiva sigui modèlica, on els ciutadans sàpiguen de la importància dels seus petits actes quotidians i estiguin orgullosos de contribuir així als objectius ambientals del país.
Per aconseguir això, és imprescindible que el nou contracte sigui gestionat d'una forma excel·lent, controlant l'empresa concessionària per l'estricte acompliment del plec de condicions, que il·lusioni la ciutadania, que tots sentim que les coses estan canviant. Però tenim la impressió, que el Govern Municipal no ha aprofitat aquest primer mes per tal d'enviar aquests senyals de canvi que la ciutadania espera.

Per nosaltres, és una prioritat que el sistema de recollida de la brossa funcioni bé i sigui un èxit, i volem manifestar, una vegada més, la nostra voluntat de continuar treballant amb el Govern Municipal per a aconseguir aquest objectiu.