Mataró recupera els plens presencials amb novetats tecnològiques - Resum del Ple de Setembre

Ahir es va celebrar el Ple de l'Ajuntament de Mataró del mes de setembre. Abans de destacar diverses propostes que el Grup Municipal d'Esquerra Republicana vam presentar, cal fer esment a algunes votacions que es van realitzar al Ple

En primer lloc, es va dur a votació la nova gerència de Mataró Audiovisual. Des del Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES Mataró vam votar a favor del candidat, Oriol Burgada. Anna Salicrú va voler agrair la feina realitzada fins al moment a Mei Ros, i va reivindicar que "La ciutat necessita que Mataró Audiovisual sigui el mitjà de referència. En aquest sentit el projecte que presenta Oriol Burgada és innovador, però alhora no perd l'essència inicial de Televisió de Mataró i de Mataró Ràdio".

També cal destacar l'aprovació del permís de flexibilitat per la menstruació i el climateri; una proposta que el grup municipal republicà vam dur al Ple al mes de maig. En aquesta ocasió Teresa Navarro ha recordat diverses propostes que Esquerra Republicana ha realitzat amb relació a la salut de les dones, i ha afegit que "la proposta del permís menstrual recuperable ha de servir d'una banda per trencar l'estigma, i d'altra banda ha de servir com a exemple per les treballadores d'altres administracions i d'empreses privades". Podeu recuperar la proposta aquí.

Proposta de Resolució - Esquerra demanàvem augmentar els lavabos públics

La proposta va ser retirada, de forma temporal, fruit d'estar treballant internament la proposta amb la regidoria corresponent. Esperem que els fruits de la nostra proposta siguin visibles ben aviat, i que es cobreixi aquesta necessitat que té la ciutat. Recupereu aquí la porposta.

Precs i Preguntes

- Francesc Teixidó va realitzar una pregunta sobre la valoració de la platja de gossos. El govern realitza una primera valoració positiva d'aquesta temporada, per part nostre restem a l'espera de la valoració definitiva per part del govern, tot i que considerem que aquest any ha de servir per millor molts aspectes: des d'aspectes tècnics i de manteniment de la zona fins a l'assistència dels usuaris, per exemple.

- Joaquim Camprubí va realitzar una pregunta sobre la pèrdua d'aparcament per l'obra de la Ronda Alfons X. El govern va exposar que ha intentat recuperar amb altres places tot l'aparcament perdut, no obstant això denunciem que hi ha disconformitat sobre com s'estan executant les obres. Considerem que el pla de mobilitat no s'està executant amb l'eficiència que mereix; en aquest cas, per molt que s'augmentin les places d'aparcament el dèficit és històric a la zona. També cal fiscalitzar alguns dels compromisos que ens semblen incomplets com ara les campanyes comunicatives i de sensibilització cap a la ciutadania.

- Francesc Teixidó va realitzar una pregunta sobre el prostíbul il·legal situat al carrer Sant Agustí. El govern municipal va informar que ha treballat en la solució definitiva d'aquest conflicte. Entenem doncs que la problemàtica veurà la seva fi i celebrem que així sigui; alhora reivindiquem el gran paper dels veïns i la seva capacitat mobilitzadora.

- Teresa Navarro va preguntar sobre el tancament de l'escullera entre Mataró i Cabrera. El govern ha reconegut la importància de solucionar aquest problema, i informa estar en contacte amb Adif i la delegada del govern espanyol. Demanem que es faci pressió i es continuï treballant per reobrir aquest pas, ja que considerem que és una oportunitat sostenible pel nostre territori.

- Carles Porta va fer un prec per millorar la neteja de la Riera de Sant Simó, que considerem imprescindible per l'emergència climàtica que vivim, i també per prevenir el risc d'incendis, entre altres. A diferència d'altres indrets aquesta zona és competència municipal, i el govern municipal ha acceptat el prec. A més, sabem que l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) posa a disposició dels municipis diverses subvencions per la realització d'aquestes tasques, esperem que el govern hi opti.

- Anna Salicrú va preguntar al Govern Municipal quina era la seva valoració de Les Santes 2021. Des de la regidoria de cultura es va informar que la valoració tindrà lloc aviat, i per tant restem a l'espera. Aprofitem per posar de manifest les coses positives i negatives de la Festa Major d'enguany, però sobretot per donar les gràcies de nou a les colles i els tècnics de cultura per haver fet possible, aquest any sí, la nostra festa major.

Amb els nostres precs i preguntes vam posar fi al primer #PleMataró del nou curs polític. Celebrem la tornada a la presencialitat, i també la incorporació d'elements digitals als plens. Són demandes del nostre grup municipal, i com a #GovernAlternatiu, considerem necessàries per apropar la política municipal a la ciutadania!