Onada de robatoris als centres educatius de Mataró

Onada de robatoris als centres educatius de Mataró

Recentment hem viscut una onada de robatoris a diversos centres educatius de la nostra ciutat, tant és així que les comunitats educatives dels centres docents es senten desemparades i impotents davant l’onada de robatoris als centres educatius. Davant l'excepcionalitat viscuda, mostrem el nostre suport indiscutible a tots els centres escolars i docents de Mataró, esperant que puguin continuar la seva tasca en un marc educatiu i integrador, lluny de la inseguretat viscuda aquests últims dies.

Recentment hem viscut una onada de robatoris a diversos centres educatius de la nostra ciutat, tant és així que les comunitats educatives dels centres docents es senten desemparades i impotents davant l’onada de robatoris als centres educatius. Essent l’Ajuntament el responsable del manteniment i vigilància dels edificis municipals entenem que no s'han fet les inversions necessàries en seguretat i no funcionen els protocols d'alarma establerts, com s’ha constatat amb tots els robatoris i actes vandàlics que s’han anat succeint darrerament.

Sense anar més lluny aquest cap de setmana han entrat a l’escola Camí del Mig. Avui, dilluns 30 de desembre, quan hi ha anat el conserge s’ha trobat una finestra trencada entre d’altres destrosses i una notificació de l’alarma des de dissabte a les 9 del vespre.
Un altre cas; la directora de l’Institut Escola Mar Mediterrània es queixa que els protocols han fallat, que els lladres hi han entrat tres cops des de l'estiu i aquesta darrera vegada s’hi ha recreat, han campat al seu aire pel centre, se’ls hi ha endut una vintena de portàtils i ningú els havia avisat. Van ser ells mateixos qui s’ho van trobar.
Així com també a l'escola Camí del Cros els han entrat a robar cinc vegades des del juny; la darrera a mitjans del mes d’octubre, on els lladres es van endur tablets i mòbils i van trencar portes i vidres.
L’Escola Josep Manuel Peramàs tampoc se n’escapa d’aquesta onada. Els hi han entrat i se’ls hi han endut material d’educació física i algún portátil apart dels actes vandàlics que han sofert.

Des del Grup Municipal d'Esquerra Repúblicana de Catalunya - Moviment d'Esquerres estem convençuts de la gran feina integradora de les escoles a la nostra ciutat i creiem que s’hauria de donar el màxim suport a tot el que fan els nostres professionals en aquest àmbit. No els podem deixar sols davant d’aquesta situació. Els hem de dotar de recursos i eines necessàries per una tasca tant important a la nostra societat com és l’educació.

El robatoris i els actes vandàlics van lligats a l’incivisme cosa que ens fa pensar que Mataró com a Ciutat ha d’apostar més per polítiques que fomentin el civisme que podrien ser per exemple la figura dels educadors de barri als patis de les escoles per dinamitzar activitats integrant les escoles al barri, la policia de proximitat, els agents cívics, entre d’altres.

Entenent doncs, que una de les prioritats de tots ha de ser la millora del civisme, la convivència a la ciutat i la seguretat; és per aquests motius, entre altres, que hem preguntat sobre el protocol que es segueix en casos així, sobre l'empresa de seguretat i també sobre el suport que s'està donat a la comunitat educativa davant d’aquests fets.