Perplexitat per la desconvocatòria de la comissió de Seguretat, Civisme i Convivència degut a la "manca de temes rellevants"

Malgrat que a Mataró tenim un repte enorme amb la seguretat i convivència, el Govern Municipal va decidir ahir (amb menys de 24 hores) suspendre aquesta reunió perquè "no s'han identificat temes rellevants per a aquesta comissió".

Avui, dimecres 22 de setembre, s'havia de celebrar la Comissió Informativa Municipal de Seguretat, Civisme i Convivència. Aquestes comissions són els espais on el Govern Municipal exposa diverses qüestions en l'àmbit de la seguretat i convivència, i dóna compte als Grups Municipals de l'acció que s'està realitzant a curt i mitjà termini. És l'espai, també, de discussió i per abordar en profunditat totes aquestes qüestions.

El Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES vam respondre demanant que es mantingués, ja que sense anar més lluny, en els darrers dies hi ha hagut diverses qüestions que en la nostra opinió mereixien ser comentats com per exemple:

- Desallotjament de les naus ocupades a l'Avinguda Perú i Avinguda Maresme
- Agressió sexual múltiple i resposta ciutadana
- Tancament del prostíbul il·legal al carrer Sant Agustí
- Incendis provocats al Pla d'en Boet i a Rocafonda
- Inici de la seguretat privada a l'Ajuntament
- Primera valoració de les noves xarxes socials de la policia local

Finalment, arran d'aquest missatge el Govern Municipal ha tornat a convocar la Comissió per divendres al matí.

Creiem que el Govern Municipal, en temes tan importants com són els de civisme, convivència i seguretat, ha de treballar d'una altra manera molt diferent si el que realment vol és la col·laboració lleial dels grups de l'oposició.

Si el Govern Municipal no té aquesta voluntat de compartir, de col·laborar, de treballar junts en un tema tan important, hi perdem tots i en especial, la ciutat.