Plantegem qüestions urgents per solucionar a Mataró

Plantegem qüestions urgents per solucionar a Mataró

Quasi tres setmanes després de l'esclat de la crisi del COVID-19 i de l'establiment de les mesures de confinament, entrem a una altra fase en què es constata que malgrat les grans dificultats, la ciutat no s'atura.
És necessari reprendre el debat, adoptar decisions en molts àmbits i restablir així el control polític.

Des del grup municipal d’Esquerra Republicana - Moviment d’Esquerres a Mataró considerem urgent debatre i decidir sobre múltiples temes:

-Pensar com aconseguir que tots els alumnes de Mataró tinguin Wi-Fi i eines per seguir les classes, en els casos que no en disposin. Aquest és un àmbit en què es manifesta d'una forma clara la desigualtat, que cal combatre també en l'àmbit local.

-Gestionar amb Departament d'Educació SIMS gratuïtes (oferides per diferents companyies de telefonia)

-Pensar com estendre el senyal de Wifi municipal gratuïta a les àrees on convingui o a través i d'acord de les diferents escoles i associacions veïnals.

-Dimensionar la necessitat d'aparells mòbils o tauletes necessàries i buscar, juntament amb el Departament d'Educació, la manera de poder-los facilitar als alumnes, a través d'estoc municipal o via donacions i/o adquisicions.

-Preveure, de cara a aquest estiu (si com esperem i desitgem la situació sanitària ho permet) que cap nen ni nena de Mataró que ho necessiti es quedi sense activitats i casals de lleure.

-Garantir l'accés universal al subministrament d'aigua a Mataró. En la situació de crisi sanitària, l'accés d'aigua és vital i l'Ajuntament l'ha de garantir. I si se susciten dubtes sobre la salubritat de l'obertura de totes les fonts públiques, cal pensar en altres solucions. Una d'elles, la instal·lació provisional, mentre duri la situació d'alarma, de comptadors d'aigua (comptadors solidaris com els han anomenat a Manresa), encara que els residents no disposin de títol habilitant per l'estada. Serà fonamental el concurs dels Serveis Socials de l'Ajuntament.

-Empadronar aquells ciutadans sense domicili fix, per tal de donar accés universal a targetes sanitàries i romandre així sanitàriament controlats a un CAP, per aquest motiu i per moltíssimes altres raons (de fet ja hi havia un acord de Ple al respecte). Considerant així que el control sanitari universal és també una necessitat fonamental en aquests moments per controlar i contenir la pandèmia.

-Pensar en la millor manera de fer servir els tests de Coronavirus quan arribin a través de la Diputació de Barcelona. Proposem destinar-los prioritàriament a les residències de gent gran, com també es recomana des del departament de Salut. Així com també als treballadors de serveis essencials al municipi.

-Gestionar ofertes públiques com la de CISCO Systems, que ofereix dispositius per a facilitar connexions entre els ingressats a residències de gent gran i les seves famílies.

A més, també cal començar a debatre i treballar sobre:

-La modificació i adequació urgent del pressupost municipal a la situació creada per la crisi.
-La discussió sobre l'estat actual dels grans contractes i concessions a Mataró, així com la quantificació de l'impacte a les xifres d'atur de la ciutat del seguit dels expedients de regulació d'ocupació temporals (ERTO) que han tingut lloc durant aquests darrers dies.
-L'estudi i preparació de l'escenari post crisi: dissenyant un conjunt d'accions per a afavorir la del teixit econòmic, comercial, associatiu i cultural de la ciutat.

Finalment, el més important en aquests moments; volem transmetre el nostre condol a totes les famílies que han patit la pèrdua d'algun dels seus membres aquests dies. Volem que tots ens sentiu molt a prop vostre en aquests difícils moments i també aquells que viviu des de la imposada distància l'evolució de familiars o amics isolats.
Compartim la vostra angoixa i dir-vos que malgrat tot, amb la mateixa responsabilitat social, solidaritat i disciplina mostrada fins ara per tothom, ens en sortirem.