Ple de novembre: el Govern tomba la nostra proposta d'impuls al comerç urbà

Ple de novembre: el Govern tomba la nostra proposta d'impuls al comerç urbà

Resum del ple de Novembre on vam presentar una proposta de resolució i sis preguntes per tal de fiscalitzar el govern municipal. La informació sobre l'acció de govern només va durar 18 minuts del Ple i no va aprofundir en temes del mandat més enllà de fer públics nomenaments i donacions d'arxius a la ciutat.

Des del grup municipal d'ERC-MES destaquem algunes de les qüestions del Ple del mes de novembre a l'Ajuntament de Mataró.

En primer lloc, la informació sobre l'acció de govern només va durar 18 minuts del Ple i no va aprofundir en temes del mandat més enllà de fer públics nomenaments i donacions d'arxius a la ciutat.

Durant el Ple el grup municipal d'Esquerra Republicana - Moviment d'Esquerres vam presentar una proposta de resolució i fins a sis preguntes.

Proposta de resolució:

- Vam presentar una proposta, que el govern del PSC i EnComúPodem no va acceptar, per tal d'impulsar decididament el comerç dels diferents centres urbans, abans de plantejar-se l'ampliació del centre comercial Mataró Parc (que tindria un efecte letal sobre el comerç urbà). Demanàvem:
1. Al Govern municipal, un calendari detallat de les inversions (Pla d'Impuls del Centre) i altres accions previstes per impulsar el comerç urbà a tota la ciutat.
2. Creació d'una figura que dirigeixi amb criteris professionals els diferents eixos comercials de la ciutat,  proposant, decidint i explotant els trets diferencials, patrimonials, socials i culturals de cadascun d'ells.

- Així mateix, destaquem que vam donar suport, i per tant votar a favor, de la Proposta de Resolució presentada per Junts per Mataró, en relació amb el xat de la Policia Local de Mataró. Considerant doncs que el xat és privat fins que deixa de ser-ho i passa a ser conegut, i en aquest cas els missatges coneguts són d'una irresponsabilitat extrema. Per tant, lamentem que la proposta no fos aprovada amb el text inicial, i s'aprovés amb el del govern format per PSC i EnComúPodem.
- Finalment C's, va presentar una Proposta de Resolució, on descrivien la situació d'aquests dies a Catalunya, tractant-la d'alarmant. I lamentem que el Govern del PSC i EnComúPodem, hi donessin suport.

Preguntes:

1. Francesc Teixidó. Realitza pregunta sobre el Servei d'Atenció Domiciliària, després d'haver rebut i escoltat les inquietuds dels treballadors pel seu futur. També vàrem demanar que el govern fes un estudi comparatiu per a la municipalització del servei.
- El govern respon programant una reunió amb els sindicats i el comitè, per tal que es coneguin les propostes. Esperem que ens arribi també la informació.

2. Teresa Navarro. Realitza pregunta sobre la Deixalleria de Mataró. Davant la queixa d'alguns ciutadans exposant, per exemple, que no s'hi pot portar fibra de vidre i cal anar fins a Granollers.
- La resposta davant la petició va ser que s'iniciaven els tràmits per a demanar la inclusió de les modificacions pertinents per tal que la ciutat pugui recepcionar també aquests serveis.

3. Soraya El Farhi. Realitza pregunta sobre el carrer Gibraltar, on s’hi pretenia desenvolupar un ambiciós projecte a partir del Pla d'Habitatge (2005-2015). Demanem saber l'estat de la qüestió i si aquest projecte social segueix en ment del govern.
- La resposta, per part de la regidora d'habitatge, va ser de desconeixença d'aquest projecte i que no es contemplava la construcció.

4. Anna Salicrú. Realitza varies preguntes sobre Memòria Històrica;
En primer lloc, pregunta sobre el projecte Stolpelsteiner i la col·locació de llambordes en homenatge als mataronins que van patir el nazisme.
- El govern respon que hi ha endarreriment, i que la col·locació es preveu per la primavera del 2020.
A més, després de sumar-nos al prec del grup municipal d'EnComúPodem de proposar a la comissió de nomenclàtor que es donés el nom d'algun carrer a Neus Català, demanem afegir també a Conxita Grangé, doncs ambdues van patir als camps de concentració i van dedicar la seva vida a la defensa de la democràcia i a la recuperació de la memòria històrica.
I finalment, també es pregunta sobre l'estat del nomenament de Consol Nogueras com a primera dona a la galeria de Mataronins il·lustres, quasi un any després que la proposta fos aprovada al Consell d'Igualtat.
- El govern mostra negativa en incorporar a Consol Nogueras, exposant que no va néixer a Mataró com a únic argument, quan el reglament no contempla aquest argument com a excloent.

5. Rosa Guanyabens. Presenta pregunta sobre alguns aspectes de gestió de la Policia Local. D'acord amb la riquesa de Mataró, i les activitats que es realitzen considerem que necessitem un cos de Policia Local implicat amb bon ambient de treball i eines modernes que els facilitin la feina. També pregunta sobre els % de baixes laborals i el volum d'hores extres de la Policia Local.
- El govern afirma que no hi ha un nombre mínim d'agents per a cobrir actes, evidenciant així la falta d'agents per un correcte funcionament de la ciutat.

6. Ignasi Bernabeu. Realitza pregunta sobre la retirada de simbologia feixista. Acció impulsada pel grup municipal d'ERC-MES durant el mandat passat, i que considerem inacabada.
- El govern informa que ja s'ha realitzat la retirada de la totalitat de simbologia feixista. Denunciem que no és així, i per tant, demanem que s'acabin de retirar tots els símbols, tal com s'hi havien compromès a fer-ho. No podem permetre que aquesta simbologia formi part, encara, del nostre dia a dia.

Des de l'oposició, i treballant com a #GovernAlternatiu , continuem ferms vetllant per Mataró i els drets dels seus ciutadans i ciutadanes de la ciutat.