Resum del Ple de novembre: El govern rebutja la proposta d'Esquerra per reactivar el comerç local

Des del grup municipal d'Esquerra Republicana - Moviment d'Esquerres Mataró destaquem algunes de les qüestions del Ple del mes de novembre a l'Ajuntament de Mataró.

Destaquem les propostes i precs que el nostre grup municipal va dur, tenint en compte les necessitats de la ciutat i les demandes ciutadanes:

Proposta de Resolució

El Govern Municipal vota en contra a la Proposta de Resolució d'Esquerra per reactivar el comerç local.
Aquesta campanya consistiria en la distribució d'un val de descompte de 20 € a cadascuna de les prop de 50.000 llars de Mataró per incentivar el consum de productes i serveis a les botigues de proximitat, acció que s'ha realitzat a altres poblacions i ha funcionat bé.

Precs i Preguntes

El Govern Municipal rebutja el prec d'Esquerra per millorar les mesures front la Covid-19 a Mataró Bus.
El Govern Municipal no considera prioritari invertir recursos en aquest àmbit, uns recursos que al nostre entendre són poc quantiosos però que poden tenir un impacte molt gros la prevenció de contagi.

-Esquerra aconsegueix que el govern municipal netegi l’espai entre el Passatge del Pou d’Avall i la Plaça de la Muralla.
La neteja i arranjament de l’espai que proposàvem al prec es va fer el dia abans del Ple, tot i portar setmanes en un estat d’abandonament; ens felicitem, doncs, per aconseguir que el govern municipal netegi l’espai.

El Govern Municipal es compromet a fer un seguiment al Departament d’Interior per destinar l’import de les multes imposades a Mataró a la Taula de Reconstrucció Social i Econòmica, gràcies al nostre prec.
Ho vam demanar ja després de l'inici de la pandèmia i  ens comprometem a seguir treballant, amb qui faci falta, per aconseguir-ho.

Esquerra proposa impulsar una taula de treball per tractar l'exempció de l'IVA de productes de la menstruació i la menopausa.
El Govern Municipal va acceptar el prec, i esperem que això serveixi per la inclusió de productes per als símptomes de la menopausa dins el paraigua de la seguretat social.

El Govern municipal accepta el prec d'Esquerra per millorar i arranjar les instal·lacions esportives municipals de Mataró. Realitzem la demanda per millorar les pràctiques esportives i per donar també bona imatge de ciutat. Celebrem que la regidoria mostri voluntat, i demanem que les incidències se solucionin en aquests moments en què molts pavellons romanen tancats.

Denunciem incidències on s’incompleixen les ordenances municipals, especialment en guals i estacionaments reservats i el Govern Muncipal ho reconeix.
Cobrar un gual a posteriori de donar-lo de baixa no es soluciona només amb un hipotètic retorn dels diners, sinó garantint un bon funcionament de l’administració en tots els seus tràmits.

Des de l'oposició, i treballant com a #GovernAlternatiu, continuem ferms vetllant per Mataró i els drets dels seus ciutadans i ciutadanes de la ciutat.